Citroen Ami wyjechał już na ulice Paryża w ramach usługi wypożyczalni Free2Move. Francuski magazyn Auto Plus postanowił przekonać się, jak jeździ najmniejszy model w gamie Citroena.
Citroen Ami będzie konkurował na rynku z Renault Twizy, ale w przeciwieństwie do modelu spod znaku rombu, Ami jest całkowicie zamknięty, co umożliwia wygodniejszą jazdę podczas brzydkiej pogody. Plastikowe nadwozie kryje bardzo podstawowe wnętrze, które raczej nie jest zaskoczeniem ponieważ Citroen chciał uzyskać jak najniższą cenę modelu. W efekcie pojazd kosztuje 6.900 euro, a dzięki premii ekologicznej można kupić malucha we Francji już za 6.000 euro lub wynająć za pośrednictwem usługi Free2Move.
Aby skorzystać z carsharingu trzeba mieć ukończone 18 lat. Jeśli kupimy Ami z salonu, za kierownicą może zasiąść nawet 14-latek. W ramach oferty Free2Move konieczne jest założenie konta. Aktywacja jest darmowa, ale nie nastąpi od razu. Weryfikacja dokumentów potwierdzających tożsamość (prawo jazdy i dowód osobisty) trwa od 24 do 48 godzin.
Po aktywacji konta za pomocą aplikacji Free2Move na smartfonie, lokalizujemy pojazd, a następnie mamy 15 min, aby dotrzeć do auta. Citroen Ami jest napędzany silnikiem o mocy 12 KM i potrafi poruszać się z prędkością maksymalną 45 km/h. Według Auto Plus nie pojedzie nawet 1 km/h szybciej, dlatego trudno będzie dostać w tym samochodzie mandat za prędkość. Zasięg Ami wynosi 70 km.
Do pojazdu możemy dostać się przez przeciwstawnie otwierane drzwi. Wnętrze jest dobrze doświetlone, dzięki wykorzystaniu dużych przeszklonych powierzchni i panoramicznego dachu. W Ami nie brakuje również przestrzeni. W samochodzie zmieścimy małą walizkę u stóp pasażera a drobiazgi w schowkach u podstawy przedniej szyby i za siedzeniami.
Zawieszenie jest twarde, wyciszenie słabe, ale zaletą Ami jest zwinność. Model jest krótszy od Smarta, z łatwością zawraca i parkuje.
Zobaczcie jak jeździ nowy model spod znaku szewronów na poniższym filmie.
Najnowsze komentarze