Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Citroen Ami – jak jeździ konkurent Renault Twizy?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-08-04
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 2 minut
2.1k
A A
5
Citroen Ami

Citroen Ami wyjechał już na ulice Paryża w ramach usługi wypożyczalni Free2Move. Francuski magazyn Auto Plus postanowił przekonać się, jak jeździ najmniejszy model w gamie Citroena.

Citroen Ami będzie konkurował na rynku z Renault Twizy, ale w przeciwieństwie do modelu spod znaku rombu, Ami jest całkowicie zamknięty, co umożliwia wygodniejszą jazdę podczas brzydkiej pogody. Plastikowe nadwozie kryje bardzo podstawowe wnętrze, które raczej nie jest zaskoczeniem ponieważ Citroen chciał uzyskać jak najniższą cenę modelu. W efekcie pojazd kosztuje 6.900 euro, a dzięki premii ekologicznej można kupić malucha we Francji już za 6.000 euro lub wynająć za pośrednictwem usługi Free2Move.

Peugeot 408 – reklama

Aby skorzystać z carsharingu trzeba mieć ukończone 18 lat. Jeśli kupimy Ami z salonu, za kierownicą może zasiąść nawet 14-latek. W ramach oferty Free2Move konieczne jest założenie konta. Aktywacja jest darmowa, ale nie nastąpi od razu. Weryfikacja dokumentów potwierdzających tożsamość (prawo jazdy i dowód osobisty) trwa od 24 do 48 godzin.

Po aktywacji konta za pomocą aplikacji Free2Move na smartfonie, lokalizujemy pojazd, a następnie mamy 15 min, aby dotrzeć do auta. Citroen Ami jest napędzany silnikiem o mocy 12 KM i potrafi poruszać się z prędkością maksymalną 45 km/h. Według Auto Plus nie pojedzie nawet 1 km/h szybciej, dlatego trudno będzie dostać w tym samochodzie mandat za prędkość. Zasięg Ami wynosi 70 km.

Do pojazdu możemy dostać się przez przeciwstawnie otwierane drzwi. Wnętrze jest dobrze doświetlone, dzięki wykorzystaniu dużych przeszklonych powierzchni i panoramicznego dachu. W Ami nie brakuje również przestrzeni. W samochodzie zmieścimy małą walizkę u stóp pasażera a drobiazgi w schowkach u podstawy przedniej szyby i za siedzeniami.

Zawieszenie jest twarde, wyciszenie słabe, ale zaletą Ami jest zwinność. Model jest krótszy od Smarta, z łatwością zawraca i parkuje.

Warto przeczytać!

citroen c15 2 Wiadomości

Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!

2025-11-10
citroen sm Wiadomości

Citroën SM to samochód z epoki, w której ludzie wierzyli że wszystko jest możliwe

2025-11-10

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45-46/2025. Renault Captur bardzo ceniony przez właścicieli!

2025-11-10

Ile oryginalnych Citroënów DS jeździ jeszcze po drogach Francji?

2025-11-10

Zobaczcie jak jeździ nowy model spod znaku szewronów na poniższym filmie.

 


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen Ami
5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Citroenelektryczny CitroencarsharingAmi
Udostepnij720Tweet450Udostepnij126
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15069 udostępnienia
    Udostepnij 6028 Tweet 3767
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2349 udostępnienia
    Udostepnij 940 Tweet 587
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6429 udostępnienia
    Udostepnij 2572 Tweet 1607
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4437 udostępnienia
    Udostepnij 1775 Tweet 1109

Testy samochodów

Nissan Juke 1.6 Hybrid 143
Wiadomości

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
IMG 5919 scaled Wiadomości
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 160 KM – przestronny czy ciasny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-12-02
dacia duster 2014 102 Wiadomości
Testy

Test: używana Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM po 4 latach. Czy to dobry wybór? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-03-31
01 Peugeot 301 300x199 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 301 1.6 HDi 92 KM – znakomity na trudne czasy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-03-21
Citroen C5 Aircross
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 Aircross PureTech 180 KM – najbardziej komfortowy SUV na świecie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-08-14

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Dlaczego Renault Espace jest tak lubiany jako taxi?

Salon Samochodowy w Genewie: wielki powrót w 2023 roku

Klienci salonu Stellantis utworzyli petycję przeciwko jego likwidacji. „Zamknięcie tego miejsca to absurd!”

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz