Rok 2023 zakończył się sukcesem Citroëna Ami, który odnotował aż 6.313 rejestracji we Włoszech, co stanowi 40% udziału w rynku czterokołowców oraz 61% wśród czterokołowców elektrycznych. Nowy rok rozpoczyna się dobrą wiadomością dla wszystkich entuzjastów Ami: czas dostawy został skrócony do ośmiu tygodni.
Sukces ten wynika również z licznych projektów, które marka zrealizowała od momentu wprowadzenia małego „Przyjaciela” na rynek, obejmujących różne obszary: instytucjonalny, edukacyjny, społeczny i projektowy. Wśród nich wydarzenia „Citroën Drive La Maddalena Electric” i „Citroën Drive Ponza Electric” pozwoliły marce potwierdzić swoje zaangażowanie w proces transformacji energetycznej i pomóc w promowaniu mobilności elektrycznej również na wyspach, dostarczając dwie floty pojazdów elektrycznych do odpowiednich gmin.
Podobnie, udział w targach EICMA przez trzy kolejne lata podkreślił, że Citroën jest aktywnym graczem w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej. Podobnie, ponad 150 ambasadorów społeczności „My Ami Superfan” – entuzjastycznych właścicieli, którzy umożliwiają potencjalnym klientom jazdę próbną swoimi pojazdami, generując wzrost sprzedaży i kultury ekologicznej – w sumie ponad 2000 jazd próbnych i 300 sprzedaży.
Zobacz: Testy samochodów Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Szczególnie ważne były projekty edukacyjne, które zbliżyły markę do szkół i uczniów, takie jak „RispettaAMI”, w ramach którego marka zajęła się poważną i aktualną kwestią nękania i cyberprzemocy, oraz „GënerationAMI – a scuola di electric mobility”, która w ciągu dwóch lat dotarła do około 25.000 uczniów, podnosząc ich świadomość na temat kwestii zrównoważonej mobilności, a ponad 3000 z nich przetestowało również w 100% elektryczną jazdę dzięki AMI.
A rok 2024 będzie rokiem nowego projektu edukacyjnego „GënerationAMI – szkoła przeciwdziałania nękaniu”, ewolucji programu „RespectAMI”, który zaangażuje 800 klas i prawie 15 000 uczniów w walkę z nękaniem i cyberprzemocą, plagą społeczną, która jest niestety powszechna w naszych szkołach, począwszy od szkoły podstawowej. Do tego dochodzi nowa edycja projektu „GënerationAMI – electric mobility for sport”, w ramach którego Citroën promuje pozytywne wartości sportu wśród młodych ludzi.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje
W 2023 r. Citroën Ami – w 100% elektryczny – stał się również idealnym środkiem do odkrywania uroków miejsc turystycznych w Bel Paese. Jego elektryczny napęd pozwala na różne doświadczenia użytkowników, a kilka ekskluzywnych hoteli już wybrało pojazd Citroëna, aby zaoferować swoim gościom trasy przyrodnicze i miejskie z pełnym poszanowaniem środowiska, bez emisji i w całkowitej ciszy. Tak jest w przypadku Hotelu Posta i Hotelu Catturani w Madonna di Campiglio, uroczym górskim kurorcie w Trydencie-Górnej Adydze, oraz Palazzo Montemartini w centrum Rzymu. Zastosowanie Citroëna Ami – w 100% elektrycznego w branży hotelarskiej odzwierciedla podejście Marki do współpracy z ludźmi w celu oferowania produktów zgodnych z ewolucją społeczeństwa.
Rewolucyjne rozwiązanie mobilności Citroëna nadaje się również na wszystkie pory roku, wystarczy pomyśleć, że AMI był gościem honorowym w nadmorskim kurorcie Fantini Club w Cervii (RA) przez całe lato 2023 roku. Tutaj marka stworzyła pierwszy „Maison Citroën à la Plage”, przenosząc na plażę charakterystyczną konfigurację kultowego Citroën Maison (obecnego już w Mediolanie, Bolonii i Katanii) i dając ludziom szansę odkrycia z bliska i przetestowania ekskluzywnego i już „wyprzedanego” Citroëna My Ami Buggy. Między innymi ta sama wersja była bohaterem 12 października, na Arena Civica w Mediolanie, bezprecedensowego wyzwania ze sprinterem Filippo Tortu, złotym medalistą olimpijskim.
Citroën, zawsze innowacyjna i nonkonformistyczna marka, w lipcu ubiegłego roku nawiązała również współpracę z MediaWorld, jedną z najważniejszych grup elektronicznych na świecie i liderem rynku w Europie. Zgodnie z umową, Citroën Ami – 100% ëlectric można kupić za pośrednictwem strony internetowej MediaWorld.it lub w sklepach w Mediolanie, Genui i Rawennie (10 kolejnych miast zostanie dodanych w ciągu 2024 roku). Podstawą współpracy między obiema markami jest dzielenie tych samych celów, a mianowicie ciągłe innowacje, koncentracja na kliencie i coraz większa dbałość o zrównoważony rozwój.
Najnowsze komentarze