Citroen Ami (z francuskiego przyjaciel) był swego czasu najlepiej sprzedającym się samochodem we Francji. Komfortowy lecz niezbyt szybki, stanowił podstawowy środek transportu dla wielu osób. Jednak byli i tacy, którzy chcieli czegoś szybszego. I tak właśnie czterdzieści sześć lat temu, w styczniu 1973 roku, powstał Citroen Ami Super. Sprzedawano go tylko przez trzy lata, ale na trwałe zapisał się w historii motoryzacji. Dlaczego?
Weź najwolniejszy samochód na rynku, prosty w obsłudze i świetnie trzymający się drogi, włóż do niego potężny silnik, dwa razy większy i mocniejszy od tego, który montowano standardowo i zobacz co się stanie. Ami Super był niesamowity, a jego 53,5 KM mocy wydawało się napędem rakietowym w porównaniu do standardowych 28 a później 32 KM, które dawał standardowy silnik 602 ccm.
Citroën Ami to czterodrzwiowe supermini z napędem na przednie koła, plasujące się w segmencie B. Citroen produkował ten model od 1961 do 1978 roku. W ciągu tego czasu wyprodukowano blisko 1,85 miliona Ami. Następcą modelu był Citroën Visa oraz Citroën Axel.
Serce Ami Super i niektóre elementy mechaniczne takie jak skrzynia biegów czy hamulce pochodziły z modelu GS. Z uwagi na konstrukcję układu wydechowego ograniczono w nim moc i zamiast 55 KM klient dostawał tylko 53,5 KM. Silnik typu boxer
Produkcja Ami Super zakończyła się pod koniec 1976 roku.
https://youtu.be/xEk5l94aJs0
Citroen Ami Super – dane techniczne
Długość |
3.990 mm |
Szerokość |
1.520 mm |
Wysokość |
1.485 mm |
Rozstaw osi |
2.400 mm |
Moc |
53,5 KM |
Pojemność zbiornika paliwa |
40 litrów |
https://youtu.be/N0m4UmHE6mQ
Originally posted 2019-01-06 08:08:14.
Najnowsze komentarze