Z okazji Milan Design Week, zaplanowanego na czas od 15. do 21. kwietnia, innowacyjny i niekonwencjonalny Citroën AMI – w 100% elektryczny – zostanie zaprezentowany w malowaniu nawiązującym do kostki Rubika, aby uczcić 50-lecie kultowej układanki, która przeniknęła każdą sferę geograficzną i weszła do międzynarodowej popkultury.
W dniach 15–21 kwietnia, z okazji Tygodnia Designu w Mediolanie, kostka Rubika, puzzle par excellence, najczęściej grana gra na świecie, która dzięki swemu ponadczasowemu urokowi, fascynującej złożoności i kultowemu projektowi zdołała podbić międzynarodową przestrzeń i międzypokoleniową popkulturę, pokrywa swoimi niepowtarzalnymi kolorami – żółtym, pomarańczowym, niebieskim, zielonym, czerwonym i białym – znalazła swoje odbicie na Citroënie AMI – w 100% elektrycznym pojeździe miejskim, klejnocie mobilności zdolnym do najróżniejszych interpretacji i rozwiązującym w nowoczesny i innowacyjny sposób nowe potrzeby podróżowania i jego wpływu na środowisko, wyróżniając się nonkonformistycznym charakterem, oryginalnym designem i kameleonową zdolnością do interpretacji nieskończonych projektów.
Dwie wielkie pasje Pokolenia Z i Alfa, które spotykają się po raz pierwszy na ulicach Mediolanu oraz w specjalnym Maison Citroën w Coin Milano 5 Days, aby wspólnie uczcić pierwsze 50 lat kostki wynalezionej przez Ernő Rubika, która od 1974 roku nigdy nie przestała angażować i ekscytować ciekawskich umysłów z całego świata.
Dzięki Citroënowi AMI firma Rubik zanurzy się w chaotycznym ruchu ulicznym Mediolanu, przewożona zrównoważonym, odważnym i oryginalnym pojazdem „spersonalizowanym”, zaprojektowanym z myślą o ekologicznej mobilności miejskiej, z którym dzieli popową duszę, kreatywność projektowania i przyjemność płynącą z wyzwań polegających na ciągłym znajdowaniu nowych rozwiązań. W rzeczywistości istnieje wiele sposobów na ułożenie kostki Rubika i istnieje wiele możliwości rozwiązania problemów związanych z ruchem drogowym, zanieczyszczeniem, parkowaniem i bezpieczeństwem drogowym.
Citroën AMI – w 100% elektryczny sygnowany w stylu Rubika, będzie wystawiony w Maison Citroën w Coin Milano 5 Giornate w strefie utworzonej z „kostek” wszystkich typów, epok i rozmiarów, gdzie będzie można to zobaczyć w sobotę 20 kwietnia podczas wydarzenia otwartego dla publiczności. Obecna będzie Karolina Guidetti, włoska mistrzyni speedcubingu (układania kostki Rubika na czas), gwiazdę mediów społecznościowych z milionami obserwujących i ambasadorkę marki Rubik. Będzie można zmierzyć się z Karoliną w układaniu kostki Rubika w rekordowym czasie.
„Co jest bardziej popularne i jednocześnie odważne niż kostka Rubika? Kultowy obiekt, który od ponad pięćdziesięciu lat zachowuje swój urok. Popularność i śmiałość, a także historyczna umiejętność tworzenia fascynujących i kultowych modeli to wartości, które charakteryzują również markę Citroën i dlatego to wyjątkowe partnerstwo ze Spin Master napawa nas dumą i radością. Ponadto podczas Tygodnia Designu w Mediolanie odkryjemy, czy na pokładzie w 100% elektrycznego AMI łatwiej jest ułożyć kostkę Rubika, czy też łatwo zaparkować w mediolańskim ruchu ulicznym” – powiedział Alessandro Musumeci, dyrektor marketingu Citroën Italia.
Kostka Rubika
Wynaleziona wiosną 1974 roku i opatentowana w 1975 roku Kostka Rubika była rozkładającym się drewnianym przedmiotem, który miał służyć studentom architektury jako narzędzie dydaktyczne, ale który następnie wdarł się do domów i zaangażował wszechświat entuzjastów, stając się globalną grą. Oficjalnie zadebiutowała na rynku zabawek w 1980 roku i już po kilku latach zaczęła notować gwałtowny wzrost popularności: mnożyły się książki chwalące się sposobami jej układania, a w 1982 roku narodziły się słynne konkursy „speedcubing”. Jego zasadniczy kształt, kolory i liczne kombinacje sprawiły, że może inspirować artystów, reżyserów i reklamodawców.
Umocniona rekordem najczęściej rozgrywanej gry na świecie – 1 na 7 osób choć raz bawiła się kostką – i sprzedając pół miliarda sztuk, Kostka Rubika od początku okazała się łamigłówką zdolną wzbudzić nie tylko ciekawość w świecie sztuki i rozrywki, ale także nauki i matematyki, szybko stając się międzypokoleniową grą dla ciekawskich umysłów na całym świecie.
W 100% elektryczny Citroën Ami
W 2020 roku wraz z w 100% elektrycznym Ami marka Citroën, ze swoją ponad 100-letnią historią i nonkonformistycznymi pojazdami, które często stały się ikonami, udostępniła wszystkim elektromobilność. Innowacyjność jest częścią DNA Citroëna, oferując odważne i nieoczekiwane rozwiązania, zarówno w zakresie produktów, jak i usług, inspirowane potrzebami ludzi.
Wywodzący się bezpośrednio z konceptu AMI ONE zaprezentowanego na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w marcu 2019 roku, Ami jest konkretną odpowiedzią na nowe oczekiwania w zakresie mobilności na krótkich dystansach: oferując łatwy dostęp do ośrodków miejskich, pojazdy mikromobilności są odpowiednie dla każdego, stanowią prawdziwą alternatywę dla hulajnóg, transportu zbiorowego, rowerów. Ami jest niedrogim rozwiązaniem, nowym, idealnym w dobie cyfrowego stylu konsumpcji…
Ami – w 100% elektryczny nie ma sobie równych w świecie mobilności: zapewnia płynną i cichą jazdę, a także świetne prowadzenie i wyjątkową zwinność. Pomimo ultrakompaktowych wymiarów zewnętrznych, kabina pasażerska Citroëna Ami jest zaskakująco duża, funkcjonalna dla dwóch osób i jasna, dzięki dużym powierzchniom przeszklonym i standardowemu panoramicznemu dachowi.
Dostęp do wnętrza ułatwiają duże drzwi, identyczne po obu stronach, ale otwierane w przeciwnym kierunku, a dwa symetryczne siedzenia, ustawione naprzemiennie, zapewniają pasażerom znaczny i realny komfort.
Tak naprawdę można prowadzić samochód od 14 roku życia, pod warunkiem posiadania jedynie prawa jazdy kategorii AM. Przy zerowej emisji CO2 pojazd oferuje zasięg do 75 km dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 5,5 kWh, który można naładować w niecałe 4 godziny za pomocą dostarczonego kabla ze standardowego gniazdka elektrycznego 230 V.
Spin Master
Uznawana na całym świecie za lidera w branży zabawek i rozrywki, Spin Master tworzy niezwykłe doświadczenia związane z zabawą dzięki trzem kreatywnym działam Toys & Games, Entertainment i Digital Games.
Od momentu założenia w 1994 roku, firma ugruntowała swoją pozycję na rynku międzynarodowym dzięki swojej zdolności do innowacji, która dała początek nagradzanym markom, takim jak PAW Patrol®, Bakugan®, Kinetic Sand®, Air Hogs®, Hatchimals® i jest globalnym licencjobiorcą innych popularnych gier i marek, w tym DC – Batman™ i Wizarding World – Harry Potter™.
W 2013 roku przejęła i ponownie uruchomiła na poziomie globalnym Meccano®, historyczną firmę produkującą zabawki, natomiast w 2016 roku nabyła Editrice Giochi i jej kultowe marki RisiKo!® i Scarabeo® przeznaczone na rynek włoski, a następnie w 2018 roku przejęła Gund®, jedną z najsłynniejszych pluszowych marek na świecie, a w 2020 roku nabyła prawa do Kostki Rubika, oryginalnej kostki wynalezionej przez Ernő Rubika w 1974 roku.
Wraz ze specjalistycznym oddziałem Spin Master Entertainment wyprodukowała 10 seriali telewizyjnych, filmów krótkometrażowych i filmów, rozwijając niezwykle udane produkty, takie jak Bakugan Battle Brawlers® i Psi Patrol®, dystrybuowane w ponad 160 krajach na całym świecie.
Firma ma ugruntowaną pozycję w grach cyfrowych, a marki Toca Boca® i Sago Mini® przyciągają łącznie ponad 65 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.
W swojej historii otrzymała 123 nominacje do nagrody Zabawka Roku (TOTY Awards), zdobywając 33 zwycięstwa we wszystkich kategoriach, w tym 13 nominacji do prestiżowej Innowacyjnej Zabawki Roku. Spin Master Italia ma swoją siedzibę w Mediolanie. www.spinmaster.com
Citroën
Od 1919 roku Citroën tworzy samochody, technologie i rozwiązania w zakresie mobilności, aby reagować na ewolucję społeczeństwa. Jako marka wyróżniająca się śmiałością i innowacyjnością, Citroën stawia spokój i dobre samopoczucie w centrum doświadczenia klienta i oferuje szeroką gamę modeli, od ekskluzywnego Ami, obiektu mobilności elektrycznej zaprojektowanego z myślą o mieście, po sedany i SUV-y i pojazdy użytkowe, dostępne głównie w wersjach elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in.
Jako pionierska marka w zakresie usług i uwagi poświęcanej klientom, osobom prywatnym i profesjonalistom, Citroën jest obecny w 101 krajach z siecią 6.200 punktów sprzedaży i serwisu na całym świecie.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze