Citroën Ami stał się hitem marki w Turcji. Niewielki 2-osobowy samochód elektryczny sprzedaje się tu dosłownie na pniu. Skąd taka popularność?
Ma niewielki akumulator, zasięg 75 kilometrów, nie pojedzie szybciej niż 45 km/h a mimo to Citroën AMI podbił serca tureckich klientów i sprzedaje się – jak na tutejsze warunki – znakomicie. Niska cena połączona z oryginalnym nadwoziem powoduje, że auto znajduje wielu chętnych nabywców.
Zobacz: Testy aut marki Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
„Turcja stała się trzecim krajem w świecie, w którym sprzedano najwięcej Citroënów Ami. Pierwsza partia Ami, którą zaoferowaliśmy w 100% online po raz pierwszy w czerwcu 2022 roku, ograniczona do 50 sztuk, została sprzedana w zaledwie 25 minut.” – powiedział dyrektor generalny Citroën Turkey, Selen Alkim. „Półtora roku później Citroën My Ami Buggy sprzedawał się on-line co 40 sekund. Od grudnia 2021 r., gdy uruchomiliśmy zamówienia, do końca września 2023 r., sprzedaliśmy 2.752 AMI. Wszystko rozchodzi się na pniu”.
Turcja otrzymała 100 sztuk Citroëna My Ami Buggy z tysiąca wyprodukowanych. Auto w specjalnym malowaniu, pobawione drzwi (zamiast jest zamknięcie z rurek), mające otwierany dach, sprzedało się w kilka godzin. Obecnie importer pracuje nad zwiększeniem ilości zamawianych samochodów – klienci ciągle o niego pytają.
Zobacz: nowe samochody marki Citroën. Promocje
W Polsce AMI na razie nie jest oficjalnie dostępny. Mimo to autko widać na ulicach polskich miast. Odpowiadają za to firmy i osoby, które sprowadzają ten samochód na własną rękę.
Najnowsze komentarze