Historię Citroëna, oczywiście częściową, ale bardzo reprezentatywną, zebrano w Conservatoire Citroën w Aulnay-sous-Bois. Ale nie każdy może się tam pojawić osobiście, choć wizyta taka dla miłośników marki musi być ogromnym przeżyciem. Mnóstwo samochodów produkowanych przez blisko sto lat motoryzacyjnej działalności, a do tego całkiem sporo innych pamiątek stanowiących dziedzictwo Citroëna. To warto zobaczyć. No ale jeśli ktoś tego uczynić z różnych względów nie może, to niech zainteresuje się najnowszą edycją książki „Dziedzictwo Citroëna”.
Nie wiadomo nam wprawdzie nic na temat polskiej edycji, czy też polskojęzycznego wydania tej pozycji, ale wiemy, że można ją kupić w dwóch miejscach – we wspomnianym Conservatoire Citroën oraz w salonie wystawowym Citroëna C_42 przy paryskich Polach Elizejskich. Kosztuje 22 euro, czyli całkiem rozsądnie.
To książka bardzo bogato ilustrowana, stanowiąca swego rodzaju inwentaryzację historii chyba najbardziej nowatorskiej marki motoryzacyjnej świata. A na pewno jednej z najbardziej innowacyjnych. Oprócz zdjęć samochodów i obiektów zawiera też fotokopie dokumentów archiwalnych związanych z Citroënem.
Nowością w aktualnym wydaniu są zdjęcia niedawno odrestaurowanego autobusu Citroën U23 oraz fotografie biur Andre Citroëna. To książka-wszechświat Citroëna, swoista biblia dla miłośników marki. Na pewno znajdziecie tam coś, czego jeszcze nie widzieliście, albo nie wiedzieliście.
Jest jeszcze coś, zarezerwowane – z uwagi na cenę – dla naprawdę prawdziwych fanów marki i jej twórcy. Citroën Héritage proponuje popiersie André Citroëna wykonane z żywicy wymieszanej ze sproszkowanym metalem, całość wykończona jakby była wykonana z brązu. Na podstawie zamieszczono mosiężną tabliczkę z napisem „André Citroën 1878-1935”. Taka rzeźba, czy też może raczej odlew, kosztuje 659 euro brutto – dość sporo, jak na polskie warunki. Ale dla prawdziwych fanów…
KG; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze