I znowu ani jednego samochodu francuskiego nie ma na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Jak wiem z doświadczenia, czasem jednak jest tak, że w środku numer okazuje się całkiem interesujący. Jak będzie tym razem? Sprawdźmy!
MOTOR nr 41 (3564) z 11.X.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C4, 9 Crossback, 206, 208 PSE, 2008, 308, 3008, 406, Clio, Kadjar, Laguna, Megane, Scenic, Twingo, Zoe, SUV Alpine, Bigster, Duster, Sandero, Mokka
Peugeota 2008 i Opla Mokkę wspomniano w artykule poświęconym nowościom marki Jeep, która wchodzi w skład koncernu Stellantis (także wzmiankowanego w tym materiale opublikowanym na stronach 4-7).
W dziale Przyszłe premiery na stronie 10. wymieniono m.in. Peugeota 208 PSE, Dacię Bigster, DS 9 Crossbacka, SUV-a Alpine, Peugeota 3008 oraz Renault Kadjara.
Dacie Sandero i Duster wspomniano na stronie 11. w tabelce z wynikami sprzedaży aut europejskich w 2021 roku. Sandero jest na czele, Duster zajmuje miejsce czwarte.
Stylistyka odświeżonego Citroëna C3 Aircross nie wszystkim naszym Czytelnikom przypadła do gustu. Na pewno jednak znajdą się i tacy, którym ten samochód się spodoba. Test C3 Aircrossa po tegorocznym liftingu znajdziecie na stronie 13. Opisano auto napędzane 110-konnym silnikiem 1.2 PureTech w bazowej wersji. Pochwalono go za dynamikę, ale skrytykowano za generowany dźwięk. Zaprezentowano zmiany, jakimi zaowocował lifting modelu. MOTOR utyskuje na wciąż twarde plastiki we wnętrzu, za to chwali funkcjonalność auta. Dobrze wypadł też układ jezdny i wygodne fotele, którym jednakże zarzucono za słabe podparcie boczne. Ostatecznie Citroën C3 Aircross wywalczył cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek.
W tekście wspomniano też modele C3 i C4.
Parę francuskich aut pojawiło się w raporcie usterkowości przygotowanym przez ADAC i opublikowanym przez MOTOR na stronie 26. Natraficie tam na Peugeota 206, Renault Clio, Twingo, Megane i Scenic.
Fragment Peugeota 206 widać też na fotce zamieszczonej na stronie 30.
Z kolei Renault Clio i Peugeota 406 można dostrzec na zdjęciach na stronie 31.
Oponę Michelin CrossClimate 2 opisano krótko na stronie 32. Takie kapcie trafiły niedawno do naszego redakcyjnego DS 7 Crossback.
Myślicie o zakupie Peugeota 308 pierwszej generacji? MOTOR w dziale Używane na stronie 34. prezentuje takie auto. Ocenia jakość materiałów, osiągi i bezawaryjność na poniżej średniej. Za przeciętne uznaje wygląd, styl, ceny zakupu, ceny części i koszty serwisu. Notę powyżej średniej przyznaje za pojemność bagażnika, wyposażenie, komfort jazdy, hałas, a także za zużycie paliwa. Za bardzo dobre uznaje przestronność, dostępność części oraz dostępność serwisu.
Na tej samej stronie pojawiło się też pytanie o Lagunę III – czy auto z silnikiem 2.0 16v można zagazować. Owszem – zasilanie tej jednostki LPG jest możliwe, ale wymaga pewnego reżimu.
Tylną lampę Renault Laguny pokazano na zdjęciu na stronie 356.
Na tej samej stronie MOTOR analizuje też rynek używanych hybryd i aut elektrycznych, więc nie może nie wspomnieć marki Renault i modelu Zoe. Wspomniano tam też marki DS Automobiles, Citroën i Peugeot.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze