środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën C3 I – używany tani samochód do miasta. Wciąż atrakcyjny

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-05-27
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
1.3k 70
5
1.2k
UDOSTĘPNIEŃ
4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Citroën C3 pierwszej generacji jako samochód do miasta i na okazjonalne wycieczki może się sprawdzić. Nie tylko dzięki dobrej widoczności, przestronności czy niedrogiej eksploatacji, ale także z powodu wyglądu, który oparł się próbie czasu i bardzo dobremu jak na swoje czasy bezpieczeństwu.

Bez wątpienia jedną ze specjalności Peugeota i Citroëna są modele miejskie, które wpisały się na kartach historii motoryzacji bardzo mocno. Obok niebywale popularnego Peugeota 206 w ofercie koncernu PSA niemal równolegle produkowany był Citroën C3 pierwszej generacji. Dziś ceny przyzwoicie zachowanych egzemplarzy oscylują wokół 6-12 tysięcy złotych, co w połączeniu z niskimi cenami części zamiennych i ich dostępnością czyni z C3 propozycję wartą uwagi.

W szeregach koncernu PSA rekordowe wyniki sprzedaży notował właśnie dostępny w kilku wersjach nadwoziowych Peugeot 206, stworzony z myślą o szerokim gronie odbiorców. C3 pierwszej generacji w Europie produkowany był od 2002 do 2009 roku jako pięciodrzwiowy hatchback i osobliwy kabriolet C3 Pluriel. Finalnie wyniki sprzedaży stanowiły niewielką część wyniku 206. Citroën w przypadku swojego modelu segmentu B pozwolił sobie na zdecydowanie więcej fantazji w czasie projektowania. Zaokrąglone w każdym możliwym punkcie nadwozie wprost odwołuje się do legendarnego modelu 2CV który przez dekady był tanim sposobem na zmotoryzowanie Francji. Karoserię skutecznie zabezpieczono przed korozją, widać to nawet na najstarszych bezwypadkowych egzemplarzach – oczywiście płowieję nielakierowane listwy i lusterka w tańszych wersjach wyposażeniowych. C3 zbudowano na platformie PF1, wspólnej z między innymi Peugeotem 1007 i 207 czy Citroënem C2.

Zobacz: Citroën C3 Aircross od 899 zł miesięcznie. Sprawdź promocję

Wnętrze wyróżnia się dużą powierzchnią okien, co docenimy zwłaszcza w zatłoczonym mieście. Zastosowane tworzywa są w większości twarde i spasowane w należyty sposób, na pozytywną ocenę zasługuje także wytrzymałość tekstylnych pokryć siedzeń i boczków. Zadbane egzemplarze po dokładnym praniu tapicerki odzyskują dawno utracony blask i głębię koloru. Przednie fotele są wygodne, nie zapewniają żadnego podparcia bocznego ciała – ale nie jest to wadą w tym przypadku. Cyfrowe zegary umieszczone przed kierownicą są czytelne, przekazują komplet potrzebnych kierowcy informacji. Dzięki obowiązkowej drugiej parze drzwi dostęp do tylnej kanapy nie jest niczym ograniczony. W kompromisowych ustawieniach przednich foteli z tyłu zmieszczą się osoby o wzroście do 180 cm bez zgłaszania niedostatków miejsca. Bagażnik mieści imponujące jak na segment B 305 litrów. Wśród używanych C3 znajdziemy egzemplarze pozbawione nawet fabrycznego, bazowego radia i elektrycznie sterowanych szyb. Na drugim końcu skali plasują się egzemplarze z radiem z CD, automatyczną klimatyzacją, zderzakami i lusterkami w kolorze nadwozia, nawigację, tempomat, czujniki parkowania, skórzaną tapicerkę, czujnik deszczu, komputerem pokładowym i dwoma rodzajami automatycznej skrzyni biegów. Archaiczny czterobiegowy hydrokinetyczny automat nie sprawia żadnych problemów, odczuwalnie jednak odbiera dynamikę każdemu silnikowi. Zdecydowanie odradzanym wyborem są wersje C3 wyposażone w pięciobiegową przekładnię SensoDrive – jest to manualna przekładnia wyposażona w elektroniczne sterowanie, której trwałość i kultura pracy pozostawiają wiele do życzenia.

Najniższe koszty eksploatacji przedstawiają proste, czterocylindrowe silniki benzynowe. Wszystkie wyposażono w pośredni wtrysk paliwa, tani w wymianie pasek rozrządu. Gamę otwiera sprawdzający się tylko w mieście 1.1 o mocy 60 KM, więcej gwarantują 1.4 8V 75 KM, 1.4 16V 88 KM i najmocniejszy 1.6 16V 109 KM. Wymiana paska rozrządu wraz z osprzętem to koszt około 600-700 złotych, korzystając z podzespołów renomowanych marek – chińskie zamienniki wątpliwej jakości pozwolą ograniczyć wydatek o kilkadziesiąt złotych. Co istotne, wszystkie silniki benzynowe doskonale współpracują z najprostszą sekwencyjną instalacją gazową – spalanie zależnie od warunków i obciążenia oscyluje wokół 6.5 – 11 litrów gazu.

W ofercie pierwszej generacji C3 nie zabrakło także dopracowanych silników diesla 1.4 i 1.6 HDI. Jednostki znane z szeregu innych modeli koncernu PSA, Forda (w przypadku 1.6 HDI także Volvo) wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa common raill, turbosprężarkę i pasek rozrządu. Dysponują mocą odpowiednio 68-90, 90-110 KM. W każdy przypadku zużycie oleju napędowego z łatwością ograniczymy do nawet 4 litrów poza miastem. Wysoki moment obrotowy pozytywnie wpływa także na płynne nabieranie prędkości, również z pełnym obciążeniem. Układ jezdny C3 I oparto na typowych nie tylko dla segmentu B rozwiązaniach. Niskie koszty serwisowania wynikają z użycia kolumn McPhersona i belki skrętnej, zestaw nastawiony jest na efektywne wybieranie nierówności kosztem pewności i precyzji prowadzenia przy wyższych prędkościach.

Citroën C3 pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy przegrywał z rodzimą i niemiecką konkurencją, dziś nadal pozostaje dla nich ciekawą i trwałą alternatywą. Polecamy wersje po faceliftingu (2005).

Citroën C3 dane techniczne

Citroën C3 dane techniczne
Długość (mm) 3850
Szerokość (mm) 1667
Rozstaw osi (mm) 2460
Pojemność bagażnika (dm3) 305
Silniki C3
jednostka 1.1 8V 1.4 8V 1.4 16V 1.6 16V 1.4 HDI 1.6 HDI
pojemność skokowa 1124 1360 1360 1587 1398 1560
moc/Nm 60 / 94 75 / 118 88 / 133 110 / 147 68-90 / 150-200 90 – 110 / 215-240
spalanie 6 – 8.5 6.5 – 9 6.5 – 9.5 7 – 11 3.8 – 6 4 – 6.5

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C3Citroenużywane
Udostepnij474Tweet297Udostepnij83
Poprzedni

Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?

Następny

Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny

Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?

Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką

Peugeot 207 HDi z przebiegiem blisko siedemset tysięcy kilometrów

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.