Citroën C4 jest prawdopodobnie najbardziej komfortowym kompaktem na rynku. Modna sylwetka, wysoki komfort jazdy i szeroki wybór silników, od benzynowych przez diesla aż po 100% elektryczny sprawiają, model ten jest niezwykle chętnie zamiany w Europie. Auto w wersji z dieslem blueHDi zrecenzował belgijski dziennikarz.
Zobacz: Skonfiguruj swojego Citroëna C4 na Citroën.pl
W nowym Citroënie C4 doszukał się wielu pozytywnych cech. Jakich? Poczytajcie:
„Ten Citroën wzbudził moje zainteresowanie, a kiedy koledzy dziennikarze w swoich raportach z testów zachwalali jego znakomity komfort, moja ciekawość wzrosła jeszcze bardziej. Czy Francuzi wyciągnęli z rękawa samochód, który może zmienić moją osobistą top 3 samochodów kompaktowych? […]
Zobacz: Citroën C4 – relaks za kierownicą
Jednostka 1.5 blueHDi to czterocylindrowy silnik, który jest bardziej wyrafinowany pod względem kultury pracy niż trzycylindrowy silnik benzynowy. Automatyczna skrzynia biegów EAT8 w tej wersji radzi sobie z nim bardzo dobrze. Ten tandem jest nie tylko szybki, ale i bardziej ekonomiczny: według moich pomiarów uzyskałem zdumiewający wynik 4,1 l/100 km […]
Przeszukałem mój plik Excel z wynikami spalania za ostatnie trzy lata i nie znalazłem samochodu, który jest bardziej ekonomiczny […] I muszę przyznać, że ogólnie rzecz biorąc, kilometry spędzone za kierownicą były przyjemne. Wspomniałem już o udanym połączeniu silnika i skrzyni biegów, ale zawieszenie również mi się bardzo podoba. Reakcje sprężyn w zakresie kompresji i odbicia są rzeczywiście przyjemne, co sprawia, że C4 jest wspaniałym samochodem do jazdy na codzień […]
Zobacz: Citroën C4 z sukcesami w Europie. Bardzo duża dość zamówień
Czy to ten słynny „magiczny dywan”, o którym często wspominają koledzy, gdy mówią o Citroënie? Nie, nie chcę iść tak daleko; wydaje mi się, że tłumienie nierówności jest nieco inne […] Wniosek: dla mojej codziennej jazdy, kompromis zawieszenia jest prawie idealny” – pisze Werner Van Kerckhoven. Dostrzega też minusy: wygląd, który ma dla niego nadmiernie dużo elementów designerskich, lekkie działanie kierownicy czy uproszczony panel instrumentów przed kierowcą. Ale całościowy obraz C4 jest bardzo dobry.
W Polsce wersja z dieslem 1.5 blueHDi 110 KM zaczyna się w cenniku (2021) od 85.950 zł za wersję Live Pack. W tej cenie otrzymujemy samochód z szarym lakierem Gris Acier, klimatyzację manualną, fotel kierowcy sterowany w 6-ciu płaszczyznach, system audio, elektryczne szyby i lusterka, składaną tylną kanapę, 10″ ekran dotykowy, lakierowane klamki i elementy zderzaka oraz 6-biegową manualną skrzynię. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 4,4 litra na 100 km.
Najtańsza wersja z automatem EAT8 (8 biegów) dostępna jest od poziomu Feel Pack i oznacza wydatek 110.200 zł. W cenie otrzymujemy m.in dwustrefową automatyczną klimatyzację, system audio hi-fi, podświetlenie wnętrza Ambilight, nawigację, Mirror Screen, wyświetlacz Head-Up display, system wspomagania parkowania, pakiet bezpieczeństwa i szereg dodatków stylistycznych.
źródło: moniteurautomobile.be
Najnowsze komentarze