Citroën C4 Cactus był pierwszym modelem Citroëna nawiązującym bezpośrednio do komfortu i oryginalnego wyglądu poprzedników. Jego wyróżniające się nadwozie i ciekawe wnętrze przekonało klientów i ekspertów w branży. Potem marka na powrót stała się zachowawcza, tracąc klientów.
Citroën zawsze przekonywał do siebie klientów tym, że był inny. Dlatego też premiera Citroëna C4 Cactus wzbudziła ogromne zainteresowanie i wywołała spore poruszenie w kręgach miłośników marki a zamówienia sypnęły się jedno po drugim. Był to spory komercyjny sukces, bowiem Citroënowi udało się stworzyć samochód ciekawie wyglądający a przede wszystkim odróżniający się od wielu nijakich pudełek.
Wyrazem docenienia przez ekspertów były nagrody: w marcu 2015 roku Citroën C4 Cactus zajął drugie miejsce w prestiżowym plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Auto uzyskało w głosowaniu aż 248 punktów. Miesiąc później na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku ogłoszono, że Citroën C4 Cactus zdobył prestiżowy tytuł World Car Design of the Year.
Co przyczyniło się do tego sukcesu? Wyróżniający się wygląd – do dzisiaj C4 Cactus zwraca uwagę na ulicy – wygodne wnętrze oraz jego oryginalny projekt, minimalistyczny design z ciekawymi akcentami – choćby nawiązanie do wyglądu walizek podróżnych (rączki w drzwiach!) a w wersji z automatem miał świetnie rozwiązane przednie siedzenia tworzące jedną całość, jak kanapę. Proste, oryginalne pomysły, do których nie mogli przyczepić się księgowi.
Niestety potem zepsuto projekt faceliftingiem i nastąpił koniec tego modelu. Dlaczego tak się stało? Powód był dość trywialny – księgowi nie chcieli się zgodzić na inwestowanie w technologię Airbump – coś, co wyróżniało C4 Cactusa ale wymagało nieco więcej zachodu z konserwacją blach.
A C4 Cactus miał wielki potencjał do rozwoju tego designu – wystarczy spojrzeć choćby na zdjęcie tytułowe. To może jeszcze nie SUV, ale już prawie rasowy crossover, prawda? Oczywiście nie każdemu takie dodatki pasują, jednak już taki drobny tuning pokazuje jak wiele przestrzeni mieliby projektanci gdyby iść dalej w stronę Airbump i tego typu nadwozia. Kolorystyka, wyróżnianie się na ulicy, niższe koszty napraw, unikanie drobnych stłuczek – same plusy. Tylko te koszty… po stronie księgowych.
C4 Cactus zniknął z oferty, ale można go kupić na rynku wtórnym i chyba warto – bo tak oryginalnego auta długo już nie będzie w ofercie. Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanego C4 Cactusa teraz.
Najnowsze komentarze