Francuscy producenci samochodów nie mieli ostatnio szczęścia jeśli chodzi o segment samochodów luksusowych. Peugeot 607 ani Renault VelSatis nie odniosły dużego rynkowego sukcesu. Między innymi z tego powodu premiera Citroena C6 była przesuwana. W tym czasie w fabryce w Rennes i w biurach konstrukcyjnych oraz projektowych pracowano nad ulepszeniem koncepcji C6, jej ostatecznym szlifem i dopracowaniem. Szczególnie ciekawie samochód wygląda pod względem komfortu i stylistyki. Komfort jazdy ma zachwycać nawet najbardziej wymagających a z zewnątrz C6 wygląda jak rasowa limuzyna, nawiązując przy tym – co ważne dla miłośników poprzednich modeli – do wyglądu CX.
Citroen zainwestował ponad 600 milionów euro w projekt i produkcję C6. Już w grudniu klienci salonów w Europie Zachodniej będą mogli kupić to auto. Premiera C6 zostanie wsparta kampanią marketingową, adresowaną do bardziej zamożnej części klienteli. Citroen planuje sprzedać około 20 tysięcy C6 w 2006 roku, z czego około 6 tysięcy we Francji, 5 tysięcy w Niemczech oraz około 2 tysięcy w Anglii. Ciekawie może wyglądać rywalizacja zwłaszcza na rynku niemieckim, gdzie C6 będzie walczył z m.in. z Audi. Jednak biorąc pod uwagę pozytywne przyjęcie na niemieckim rynku modeli C3, C4 i dobre opinie niemieckich klientów o C5 jest szansa na dobry wynik sprzedaży.
Najnowsze komentarze