Citroen zanotował mocny wzrost na początku 2017 roku dzięki wprowadzeniu do oferty nowego modelu C3. Dobre wyniki producent osiąga jednak nie tylko w Europie. W Chile sprzedaż nowego Citroena w pierwszym kwartale 2017 roku wzrosła 7-krotnie w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2016 roku.
Niedawno pisaliśmy o przekroczeniu 100 tys. sprzedanych egzemplarzy modelu C3 w Europie. Wynik uzyskano od momentu wprowadzenia pojazdu na rynek, w listopadzie zeszłego roku. Zamówienia na ten samochód na Starym Kontynencie wzrosły o 70% w pierwszym kwartale tego roku w porównaniu z takim samym okresem roku 2016. Na innych rynkach świata, model również cieszy się ogromną popularnością. Duży wzrost, producent spod znaku szewronów, zanotował także w Chile. Sprzedaż samochodów marki Citroen wzrosła w tym kraju o 33 proc., a sprzedaż C3 wzrosła aż 7-krotnie.
Jakie wersje cieszyły się największą popularnością? 70 proc. klientów kupujących Citroena C3 w Chile decydowało się na modele napędzane silnikiem Diesla. 77 proc. gustowało w najwyższej wersji wyposażeniowej, z kolei w Europie podobnego wyboru dokonywała połowa zamawiających C3.
Aż 95 proc. klientów w Chile wybierało wersje ze zderzakami AirBump, natomiast w Europie liczba tych egzemplarzy stanowiła 60 proc. wszystkich zamówionych pojazdów. Europejczycy preferują wariant dwubarwny (60 proc.) natomiast w Chile jest on wybierany rzadziej, tylko 25 proc. klientów chce mieć w tym kraju bardziej kolorowego Citroena C3.
Nowy Citroen C3 może pochwalić się wieloma nagrodami, które zawdzięcza m.in. swojemu oryginalnemu designowi. Zdobył już 25 wyróżnień przyznawanych przez prasę międzynarodową i uzyskał średnią ocenę 4,7 na 5 gwiazdek przyznaną przez klientów na portalu Citroen Advisor.
Najnowsze komentarze