Chat with us, powered by LiveChat

Citroën – dobra inauguracja roku we Francji

0 5

Wspominaliśmy już o ogólnie dobrym wyniku Grupy PSA w pierwszym miesiącu 2019 roku na rynku francuskim. Czas przybliżyć szczegóły. Na początek dobra inauguracja roku na rodzimy rynku w wykonaniu Citroëna.

W gamie samochodów osobowych Citroën – mimo ogólnorynkowego spadku sprzedaży we Francji o 1,1% – zanotował wzrost sprzedaży o 1,6%. Nad Sekwaną zarejestrowano w pierwszym miesiącu 2019 roku blisko 17.600 samochodów z szewronami. W efekcie Citroën powiększył swój udział w rodzimym rynku aut osobowych o 0,3 punktu procentowego w porównaniu ze styczniem 2018 roku osiągając teraz 11,3%. To dobra inauguracja roku. Zwłaszcza, że to jedyna francuska marka, która może się w styczniu cieszyć wzrostem sprzedaży na rodzimym rynku.

Dodajmy, że ta dobra inauguracja roku ma jedną ważną cechę – aż 55% styczniowej sprzedaży aut osobowych Citroëna przypadło na klientów indywidualnych! Wszak generalnie sprzedaż, nawet samochodów osobowych, napędzają wszak firmy.

Na styczniowy sukces Citroëna wpływ miały przede wszystkim:
– świetna sprzedaż modelu C3 – To czwarty najlepiej sprzedający się samochód we Francji i najchętniej wybierany Citroën; przypada na niego 4% francuskiego rynku auto osobowych;
– znakomite wyniki C3 Aircrossa, drugiego najchętniej wybieranego Citroëna we Francji; sprzedaż wzrosła o 27% w porównaniu ze styczniem 2018 roku; ten miejski SUV jest ósmym najchętniej kupowanym samochodem osobowym nad Sekwaną;
– najmniejszy w gamie Citroën C1 zyskał aż 19,5% w porównaniu ze styczniem 2018 roku;
– odświeżony C4 Cactus sprzedawał się o 9% lepiej, niż poprzednia wersja rok temu;
– Nowe Berlingo jest liderem w swoim segmencie we Francji.

Dobra inauguracja roku miała swoje odbicie także w sprzedaży lekkich aut użytkowych Citroëna. W styczniu zarejestrowano we Francji blisko 5.400 takich aut z szewronami, w tym niemal 1.100 egzemplarzy C3 Société, co stanowi wzrost popularności tego modelu o 29%. C3 Société było drugim najchętniej wybieranym użytkowym modelem zbudowanym na bazie miejskiego modelu. Rynkowy udział Citroëna we francuskim rynku lekkich samochodów użytkowych wynosił w styczniu br. 15,3%.

Spodziewamy się dalszych wzrostów sprzedaży w nadchodzących miesiącach. Wszak wpływ na wyniki na pewno będzie miał dopiero wprowadzany na rynek SUV C5 Aircross.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o