Citroën DS był reklamowany w latach sześćdziesiątych jako superkomfortowy, innowacyjny i bezpieczny samochód. Co pisano w materiałach promocyjnych? Ta lista robi wrażenie także dzisiaj. Poczytajcie.
Niektóre samochody mają niektóre z tych systemów. Inne mają inne. Ale tylko Citroën ma je wszystkie:
- Przednie hamulce tarczowe o dużej średnicy i dużej wydajności.
- Układ hamulcowy pracujący z pełną mocą.
- Kontrolka ostrzegawcza zużycia klocków tarczowych na desce rozdzielczej.
- Dwuobwodowy układ hamulcowy dla większego bezpieczeństwa
- Hamulec postojowy i awaryjny obsługują oddzielne klocki tarczowe.
- Wystarczy bardzo lekki nacisk na pedał hamulca by auto hamowało.
- Siła hamowania jest automatycznie rozdzielana pomiędzy przód i tył w zależności od obciążenia.
- Specjalne kanały powietrzne zapewniające chłodzenie hamulców.
- Podwójny system reflektorów.
- Kwarcowe światła drogowe o dużym zasięgu.
- Światła drogowe połączone są z układem kierowniczym w celu kontroli kierunku jazdy.
- Samopoziomujące się reflektory.
- Specjalnie wyprofilowane siedzenia zapobiegające zmęczeniu podczas jazdy.
- Osłony przeciwsłoneczne z szerokimi możliwościami regulacji także zacienienia szyb bocznych.
- Klamki o bezpiecznej konstrukcji.
- Panoramiczna szyba z wąskimi słupkami dla większej widoczności.
- Skalibrowany wykres drogi hamowania na prędkościomierzu.
- Kierownica zapewniająca znakomitą widoczność instrumentów i kontrolek.
- Wybór biegów jednym palcem.
- Nawiew powietrza na szyby boczne.
- Lusterko wsteczne dwupozycyjne. Ustawienie antyodblaskowe do jazdy nocnej, normalne do jazdy dziennej.
- Dwubiegowa wycieraczka i elektryczny spryskiwacz szyby przedniej.
- Elektrycznie ogrzewana szyba tylna zapewniająca najwyższą przejrzystość
- Bezramkowe szyby boczne dla zwiększenia widoczności.
- Szeroki rozstaw kół przednich dla dużej stabilności na zakrętach.
- Masa skoncentrowana na przednich kołach dla maksymalnej przyczepności.
- Automatyczne korektory wysokości utrzymują stały prześwit niezależnie od ilości pasażerów i przewożonego ładunku.
- Zawieszenie hydropneumatyczne zapewnia doskonałe trzymanie się drogi i najwyższy komfort.
- Amortyzatory o wysokim komforcie i trwałości.
- Bardzo długi rozstaw osi daje najwyższą stabilność i trzymanie się drogi.
- Układ kierowniczy z precyzyjnym układem mechanicznym dla lepszej kontroli.
- Wspomaganie układu kierowniczego dla łatwiejszej pracy kierowcy.
- Opony radialne Michelin XAS w wyposażeniu standardowym.
- Napęd na przednie koła jak we wszystkich samochodach Citroena od 1934 roku.
- Bezpieczna kierownica łamiąca się w razie wypadku.
- Sztywne tylne i boczne elementy podwozia o dużej wytrzymałości dla maksymalnej ochrony pasażerów.
- Nisko położony środek ciężkości.
- Zarówno komora silnika, jak i bagażnika zostały specjalnie zaprojektowane, aby pochłaniać energię przy uderzeniu.
- Koło zapasowe jest zamontowane w przedniej strefie ochronnej, aby działać jako bufor przy zderzeniu.
- Doskonały kształt aerodynamiczny zapewnia maksymalną stabilność przy dużych prędkościach i obniża zużycie paliwa.
- Zbiornik paliwa umieszczony przed tylnymi kołami, zabezpieczony przed kolizją i we własnym przedziale.
Najnowsze komentarze