W zakresie ochrony kierowcy i dorosłych pasażerów przy uderzeniach z przodu nowe autko Citroëna uzyskało wysokie noty – niemal wszystkie badane strefy są chronione dobrze, nieco tylko gorszy wynik uzyskano przy lewych łydkach kierowcy i pasażera oraz klatce piersiowej kierowcy (pasażer ma bardzo dobrze chronioną klatkę piersiową).
W przypadku uderzeń bocznych ochrona jest bardzo dobra. Pewne zagrożenie dla klatki piersiowej może stanowić jedynie wypadek polegający na bocznym uderzeniu w słup/latarnię.
Za marginalną (czyli idealnie średnią w pomiarach EuroNCAP) uznano ochronę kręgów szyjnych w przypadku uderzeń z tyłu auta.
Ogólna ocena za ochronę osób dorosłych jadących z przodu auta wyniosła 31 punktów, czyli 87%.
W zakresie ochrony dzieci badano dwa przypadki:
– 18-miesięczne dziecko podróżujące na tylnej kanapie w foteliku Britax Romer Duo Plus mocowanym zaczepami ISOFIX jadące przodem do kierunku jazdy;
– 3-letnie dziecko podróżujące na tylnej kanapie w foteliku Britax Romer Duo Plus mocowanym zaczepami ISOFIX jadące przodem do kierunku jazdy.
Podkreślono przy tym, że w przypadku przewożenia dziecka na przednim fotelu w foteliku umieszczonym tyłem do kierunku jazdy, istnieje możliwość wyłączenia działania airbagu czołowego pasażera.
Ochronę dzieci oceniono na poziomie dobrym – Citroën DS3 uzyskał 35 punktów, czyli 71%.
Nieco gorzej sytuacja wygląda w zakresie ochrony pieszych, ale niewielki Citroën nie jest tu wyjątkiem – w konfrontacji z samochodem piesi zwykle niespecjalnie na tym wychodzą… Relatywnie nieźle chronione są nogi i głowa pieszego, znacznie gorzej jest z jego tułowiem.
W tym zakresie Citroën DS3 uzyskał jedynie 13 punktów (35%).
Jeśli chodzi o systemy wspomagające bezpieczeństwo, to DS3 okazał się dobrym samochodem. Jest standardowo wyposażony w układ stabilizacji tory jazdy (ESP/ESP), ma „przypominajki” o niezapięciu pasów zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, a komputer umożliwia ustawienie limitera prędkości, który będzie sygnalizował przekroczenie szybkości zdefiniowanej.
Citroën DS3 uzyskał w tym zakresie 6 punktów (83%).
Łączna ocena nowego modelu z szewronami wyniosła 5 gwiazdek. Testowano samochód w wersji z benzynowym silnikiem 1.4 o wadze 1075 kg, ale badania odnoszą się do wszystkich modeli.
KG
zdjęcia: EuroNCAP
Najnowsze komentarze