-
Udana kampania inspiracją dla świątecznego zdjęcia.
-
Corsa dostępna jest z zasilanym akumulatorem elektrycznym układem napędowym, wydajnymi silnikami spalinowymi, a wkrótce także z 48-woltową technologią hybrydową.
-
Bestseller na dobrej drodze do zdobycia pierwszej pozycji na liście najlepiej sprzedających się małych samochodów w 2023 roku w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Marka Opel rozpoczęła sezon świąteczny 2023, publikując świąteczne zdjęcie nowego Opla Corsy. Nawiązuje ono do niezwykle udanej kampanii „Yes, of Corsa”, która została stworzona we współpracy z agencją kreatywną Opla Jung von Matt i rozpoczęła się w październiku. Kampanię tworzy wpadająca w ucho i zapadająca w pamięć ścieżka dźwiękowa oraz klatki kinowe, które stawiają pytania typu: „Czy ma duży zasięg?”, „Czy szybko się ładuje?” lub „Czy przyjemnie się prowadzi?”. Odpowiedź na wszystkie te pytania brzmi: „Yes, of Corsa!”.
Z dumą prezentująca charakterystyczny dla marki pas Opel Vizor, nowa Corsa jest obecnie dostępna z dwoma elektrycznymi układami napędowymi1 lub z oszczędnymi silnikami spalinowymi. Ponadto wielokrotnie nagradzana „supermini” marki z logo Blitz będzie wkrótce oferowana z 48-woltową technologią hybrydową.
Nowy silnik elektryczny o mocy 115 kW/156 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 260 Nm zapewnia mocny i cichy napęd. Dzięki akumulatorowi o pojemności 51 kWh możliwe jest przejechanie do 405 kilometrów bez lokalnej emisji spalin, zgodnie z procedurą WLTP2.
Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności za pomocą stacji ładowania prądem stałym o mocy 100 kW trwa niespełna 30 minut.
Nowa technologia hybrydowa 48V to kolejna zelektryfikowana opcja dla klientów nowego Opla Corsy. W porównaniu z podobną niezelektryfikowaną Corsą z silnikiem 1.2 zestawionym z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (zużycie paliwa w cyklu WLTP3: 5,5-5,4 l/100 km; 124-122 g/km CO2, w obu przypadkach w cyklu mieszanym), nowy silnik o mocy 74 kW/100 KM Corsa Hybrid z technologią 48V (zużycie paliwa w cyklu WLTP2: 4,7-4,6 l/100 km; 106-102 g/km CO2, w obu przypadkach w cyklu mieszanym) pozwala zaoszczędzić prawie 1,0 l/100 km paliwa (około 15 procent), a także zmniejszyć emisję CO2.
Corsa w dalszym ciągu oferuje i demokratyzuje najnowsze innowacyjne technologie, w tym nowe reflektory matrycowe IntelliLux LED® z 14 elementami LED, ergonomiczne fotele z funkcją masażu, system informacyjno-rozrywkowy Multimedia Navi nowej generacji oraz najnowsze funkcje wspomagania kierowcy.
Nic więc dziwnego, że bestseller w klasie małych samochodów pozostaje filarem gamy niemieckiej marki. Od momentu swojej premiery w 1982 roku sprzedano już łącznie ponad 14,5 miliona jego egzemplarzy, a model do dziś cieszy się ogromną popularnością. Corsa była najlepiej sprzedającym się małym samochodem w Niemczech i Wielkiej Brytanii w latach 2021 i 2022 i jest na dobrej drodze, aby powtórzyć ten sukces w roku 2023.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
[1] Nowa Corsa Electric z udoskonaloną jednostką napędową 100 kW/136 KM i zasięgiem do 357 km (WLTP) będzie dostępna na polskim rynku w późniejszym terminie.
[2] Zasięg określony zgodnie z metodologią procedury testowej WLTP (R (WE) nr 715/2007, R (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zasięg może się różnić w codziennych warunkach eksploatacji i zależy od różnych czynników, w szczególności od stylu jazdy, charakterystyki trasy, temperatury zewnętrznej, korzystania z ogrzewania i klimatyzacji oraz wstępnego przygotowania termicznego.
[3] Wartości określone zgodnie z obowiązującą, bardziej realistyczną metodą WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), która zastępuje procedurę opartą na NEDC (nowy europejski cykl jazdy). Samochód nie jest jeszcze dostępny. Zużycie paliwa, emisja CO2 i zasięg zależą nie tylko od efektywnego wykorzystywania energii, ale także od stylu jazdy kierowcy i innych nietechnicznych czynników. Informacje o zużyciu paliwa i emisji nie odnoszą się do konkretnego egzemplarza oraz służą wyłącznie porównaniu z innymi typami pojazdów. Wersja hybrydowa nie jest jeszcze dostępna.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze