Citroën zwiększa wprowadza dodatkową ofertę w gamie ë-C4 i ë-C4 X, na którą składają się mocniejszy silnik i większy zasięg, do 420 km. Wraz z wprowadzeniem nowego połączenia silnika elektrycznego i akumulatora w tych dwóch modelach, Citroën jest jedyną marką mainstreamową, która oferuje dwa pojazdy elektryczne w segmencie C.
Citroën przedstawia nową ofertę elektrycznych modeli ë-C4 i ë-C4 X z nowym, wysokowydajnym układem napędowym, który może przejechać na jednym ładowaniu do 420 km zgodnie z cyklem WLTP. Ten wzrost zasięgu o prawie 17% w porównaniu z pierwszą generacją wynika z połączenia nowego akumulatora o zaawansowanej technologii i pojemności 54 kWh oraz nowego, bardziej wydajnego i mocniejszego silnika o mocy 115 kW (156 KM). Dlatego klienci odnoszą korzyści z większej wszechstronności i wygody.
Początkowo dostępna tylko w wersji Shine, nowa oferta modeli ë-C4 i ë-C4 X uzupełnia obecną gamę aut elektrycznych, który łączy silnik o mocy 100 kW (136 KM) z akumulatorem o mocy 50 kW, zapewniając zasięg do 360 km, zapewniając klientom większy wybór.
Te dwa elektryczne układy napędowe leżą u podstaw strategii elektryfikacji Citroëna, której celem jest ułatwienie i bezstresowe przejście na pojazdy elektryczne. Dzielą tę samą filozofię rozsądnego wyboru pojemności baterii i szybkiego ładowania 100 kW, wspierając konkurencyjne pozycjonowanie cenowe, oferując jednocześnie dużą wszechstronność użytkowania. Dzięki tej nowej wersji Citroën wzmacnia swoją atrakcyjność w segmencie C.
Każda z wersji oferuje silną osobowość, niezrównane wrażenia na pokładzie oraz gamę wydajnych silników elektrycznych i benzynowych. C4 i C4 X stanowią wysoce konkurencyjną ofertę na rynku podstawowym. Ta atrakcyjność znajduje odzwierciedlenie w liczbie zamówień i rejestracji. W Europie ë-C4 zajmuje 5. miejsce w segmencie kompaktowych elektrycznych hatchbacków, a benzynowa C4-ka zajmuje 3. miejsce w swojej kategorii.
NOWY SILNIK ELEKTRYCZNY NASTAWIONY NA WYDAJNOŚĆ
ë-C4 i ë-C4 X oferują nowy silnik elektryczny o zwiększonym zasięgu, pozwalającym na przekroczenie symbolicznej wartości 400 km (w cyklu mieszanym WLTP). Silnik i akumulator tego nowego elektrycznego układu napędowego zostały zaprojektowane tak, aby były bardziej wydajne i korzystały z głównych osiągnięć technologicznych.
Nowy hybrydowy synchroniczny silnik elektryczny (HSM) o mocy 115 kW (156 KM) zastępuje synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi. Wytwarza dodatkowe 15 kW (20 KM), zachowując przy tym wysoki poziom sprawności. Silnik ten jest w stanie rozwinąć moment obrotowy 260 Nm, który jest dostępny natychmiast, zapewniając natychmiastową reakcję i przyjemność z jazdy.
Nowy akumulator o pojemności 54 kWh dostarcza o 4 kWh więcej niż obecna oferta elektryczna. Kompaktowy, z płynną regulacją termiczną i pompą ciepła w standardzie do szybkiego ładowania, ma inny skład chemiczny i zawiera 102 ogniwa i 17 modułów. Zamiast 60% niklu, 20% manganu i 20% kobaltu, ta wysokonapięciowa bateria litowo-jonowa ma wyższą zawartość niklu (80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu), co skutkuje lepszą gęstością energii i dłuższą żywotnością baterii.
Wszystkie te ulepszenia wpływają na zasięg operacyjny, który zwiększa się o 17% i sięga do 420 km (zgodnie z cyklem mieszanym WLTP) oraz poprawiają efektywność energetyczną, zmniejszając średnie zużycie energii do 12 kWh. Ponadto istnieją znaczne korzyści w rzeczywistym użytkowaniu przez klientów, które przekładają się na +30 km w ruchu miejskim, nawet w temperaturach bliskich 0°C.
Sprawność silnika elektrycznego, jego akumulatora i zdolność do odzyskiwania energii przyczyniają się do zwiększenia zasięgu działania.Jednak ta wydajność jest również osiągana dzięki konstrukcji C4 i C4 X:
– właściwy rozmiar baterii oznacza mniejszą wagę i mniejsze zużycie;
– zoptymalizowany czas ładowania dzięki możliwości ładowania prądem stałym przy użyciu szybkiego ładowania 100 kW;
– standardowe funkcje, takie jak pompa ciepła, która wykorzystuje czujnik wilgotności, aby zmaksymalizować efektywność energetyczną ogrzewania i chłodzenia;
– 18-calowe koła i opony „A+” zmniejszają opory toczenia i minimalizują straty energii w wyniku tarcia;
– sylwetka C4 X płynnie przechodząca w tylną klapę ma czystą, dynamiczną linię dachu, która optymalizuje aerodynamikę.
Pomimo zwiększonej pojemności akumulatorów, czasy ładowania nie ulegają wydłużeniu. W modelach ë-C4 i ë-C4 X dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, odpowiednie do wszystkich zastosowań i rozwiązań w zakresie ładowania: jednofazowa ładowarka 7,4 kW w standardzie i jako opcja trójfazowa ładowarka 11 kW. Ponadto ë-C4 i ë-C4 X są kompatybilne z szybkim ładowaniem: przy użyciu publicznego terminala o mocy 100 kW możliwe jest naładowanie od 20% do 80% w mniej niż 30 minut.
PRZYSTĘPNA, ŁATWA I SPOKOJNA MOBILNOŚĆ ELEKTRYCZNA
Odpowiadając na wszystkie codzienne zastosowania, obecna oferta elektrycznych modeli ë-C4 i ë-C4 X umożliwia zaproponowanie dostępnej i odpowiedniej mobilności elektrycznej dla każdego rodzaju podróży.
Teraz, w oparciu o dwie oferty napędów elektrycznych, nowa gama proponuje:
– w pakietach Live, Feel and Feel: silnik o mocy 100 kW (136 KM) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 50 kWh o zasięgu do 360 km; to doskonały kompromis przy kontrolowanym budżecie i możliwości pokonywania wszystkich podróży bez stresu;
– na poziomie Shine nowy, mocniejszy i bardziej wydajny silnik o mocy 115 kW (156 KM) oraz akumulator o pojemności 54 kWh z nowym składem chemicznym sprawiają, że ta elektryczna oferta zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy, zasięg i wszechstronność.
Dzięki tej nowej ofercie elektrycznej koncepcja ë-comfort Citroëna spełnia swoje obietnice:
– płynna jazda, bez wibracji, hałasu silnika i spalin, wzmocniona charakterystycznym dla Citroëna komfortem na pokładzie Advanced Comfort, w tym innowacyjnym, miękkim zawieszeniem i miękkimi siedzeniami;
– płynna i przyjemna jazda bez konieczności zmiany biegów;
– pełna werwy i responsywna jazda dzięki 260 Nm natychmiast dostępnego momentu obrotowego;
– jazda elektryczna z zerową emisją CO2 do swobodnego i nieograniczonego poruszania się we wszystkich obszarach z ograniczeniami ruchu.
Aby zapewnić sobie większy spokój, klienci nadal korzystają z usług programowanych zdalnie za pośrednictwem aplikacji MyCitroën na smartfony, co ułatwia im codzienne życie.
W zależności od wersji wyposażenia, nowe Citroëny ë-C4 i ë-C4 X 115 kW (156 KM) / 54 kWh będą oferować zasięg od 415 do 421 km (w cyklu WLTP).
Skonfiguruj nowego Citroëna dla siebie
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze