Citroën GS był reklamowany w prasie motoryzacyjnej między innymi poprzez sugestywne opisy, odwołujące się do różnych potrzeb klientów. Oto jedna z takich reklam z 1973 r.
Wygląd
Więcej niż na pierwszy rzut oka. Citroën GS to samochód, na który zwraca się uwagę. Jego linie są smukłe i eleganckie, jak w samolocie lub na statku. Zaczynając od czystej kartki papieru, projektanci Citroëna postawili sobie za cel stworzenie nowego, aerodynamicznie wydajnego samochodu średniej wielkości. Udało im się to tak bardzo, że GS ma o połowę mniejszy opór powietrza niż przeciętne auto. I jest dwa razy bardziej atrakcyjny dla oka niż bardziej konwencjonalne, mniej indywidualne projekty. Nigdy nie zgadniesz, że jeden z projektantów był komputerowy.
Komfort
Sprawdzone zawieszenie hydropneumatyczne. Po włączeniu czujesz, jak GS się podnosi. To właśnie słynne hydropneumatyczne zawieszenie Citroëna, które budzi się do życia. Wyboje są pochłaniane dzięki współpracy płynu i gazu. Podłoga samochodu pozostaje w poziomie, niezależnie od tego, jak lekki lub ciężki jest ładunek lub jak bardzo nierówna jest nawierzchnia drogi. To zawieszenie odróżnia GS od wszystkich innych samochodów w swojej klasie. Jest to rozwiązanie stosowane wyłącznie przez firmę Citroën, a jego niezawodność i skuteczność została potwierdzona na przestrzeni milionów kilometrów.
Osiągi
Zaawansowane, wysokowydajne silniki. Na drodze GS porusza się płynnie i szybko. Chłodzony powietrzem silnik ze stopów lekkich o pojemności 1220 lub 1015 cm3 to zupełnie nowa konstrukcja dla GS. Jego osiągi są rewelacyjne. GS 1220 przyspiesza od 0 do 50 mph w czasie 10,6 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi około 95 mil na godzinę, co pozwala na szybką jazdę o ile są odpowiednie warunki.
Bezpieczeństwo
Pewne prowadzenie, hamulce tarczowe na 4 koła. Zawieszenie, napęd na przednie koła i zębatkowy układ kierowniczy sprawiają, że prowadzenie GS-a jest przewidywalne i bezpieczne. Hamulce są dwuobwodowe, z tarczami na wszystkich czterech kołach.
Wyposażenie
Większość dodatków jest w standardzie. Elektroniczny obrotomierz, zegar, zapalniczka, licznik podróży, dwubiegowe wycieraczki, elektryczne spryskiwacze, wydajny system ogrzewania/wentylacji – wszystko to jest w standardzie, podobnie jak słynna jednoramienna kierownica Citroena. Fotele wyprofilowano dla zapewnienia komfortu. Przednie są w pełni rozkładane. Wszystkie cztery drzwi mają podłokietnik. Widoczność jest znakomita. Bagażnik jest ogromny: 464 litry, a wszystko to dzięki praktycznemu kształtowi.
Estate
Niewiele jest samochodów o podwójnym przeznaczeniu, które dobrze spełniają dwie funkcje. Citroen GS Estate to właśni takie auto. Jego hydropneumatyczne zawieszenie dostosowuje się do przewożonego ciężaru. Przy niewielkim obciążeniu lub przy pełnym wykorzystaniu łącznej przestrzeni bagażowej o pojemności 1500 litrów, GS Estate nadal prowadzi się i daje odczuć jak drogi sedan. I wygląda jak on. GS Estate posiada dobrą stylistykę sedana i wszystkie inne cechy GS.
Jazda próbna?
Nie ma problemu. To samochód, który przewyższa swoją klasę we wszystkim oprócz cen. Twój dealer Citroëna z przyjemnością umówi Cię na jazdę próbną. Lub napisz do nas.
Najnowsze komentarze