Citroën GS Club kontra Renault 12 TL a także kilka innych modeli, oferowanych w tamtych czasach. Takie zestawienie znajdziemy w angielskiej gazecie Motor z marca 1976 roku. Co pisano o naszych ulubionych samochodach? Poczytajcie.
Citroën GS Club
Wersja GS ze słabszym silnikiem o pojemności 1220 cm3. Wysoka prędkość maksymalna wynika z doskonałego opływowego kształtu, świetna jazda dzięki niekonwencjonalnemu zawieszeniu. Brak elastyczności silnika, potrzeba wysokich obrotów do szybkiej jazdy w ruchu ulicznym. Lepiej czuje się na drogach pozamiejskich. Stłumiony jest szum wiatru i silnika, ale spokój psują odgłosy asfaltu drogi i hałas skrzyni biegów. Dobra ekonomia to kolejny efekt niezłej aerodynamiki.
Renault 12 TL
Średniej klasy wersja ponadczasowego sedana Renault z napędem na przednie koła. Dobre osiągi z zaledwie 54 KM i doskonała ekonomia. Oferuje komfort dla czterech lub pięciu dorosłych osób i dobrze jeździ z dużą prędkością. Ostatnie zmiany zaowocowały ulepszonym oprzyrządowaniem, lepszym wykończeniem i bardziej nowoczesnym wyglądem. Rozsądny samochód w konkurencyjnej cenie.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje
Alfasud SE
Rodzinny sedan od producenta znanego bardziej z ekskluzywnych samochodów sportowych. Prowadzenie i trzymanie się drogi na wysokim poziomie. Opływowy kształt zapewnia wysoką prędkość maksymalną. Przyjemnie pracującemu silnikowi brakuje momentu obrotowego, więc trzeba często korzystać z gładko pracującej skrzyni biegów. Wygodny, czteromiejscowy, ale spartańskie wykończenie wnętrza w porównaniu z niektórymi rywalami. Opływowy kształt nadwozia i dobrze wygłuszony silnik zapewniają cichą jazdę.
Austin Allegro
Kolejny przednionapędowy zawodnik, który w swojej najnowszej formie oferuje lepszą jazdę i bardziej przestronne wnętrze. Ta ekskluzywna wersja jest wyposażona w przydatny piąty bieg, choć samo działanie przełączania biegów jest nadal słabe. Przyspieszenie poniżej średniej, ale dobra jazda z dużą prędkością i przyzwoite zużycie paliwa. Trzymanie się drogi i prowadzenie całkiem dobre.
Ford Cortina 1600L
Czołówka pod względem miejsca z przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem. Jazda i prowadzenie poprawiły się ostatnio, ale nadal nie są tak dobre, jak u niektórych rywali. Przyzwoite osiągi i przeciętna ekonomia. Wygodna pozycja za kierownicą, doskonałe przyrządy i skrzynia biegów. Specyfikacja poprawiona dzięki kampanii Forda „stosunek jakości do ceny”. Dużo samochodu za niewiele pieniędzy.
Hillman Avenger 1600GL
Pomimo niezbyt czułego układu kierowniczego, jest to samochód dla kierowcy, z responsywnym, kontrolowanym prowadzeniem. Dobra zmiana biegów, ale jazda nieco szarpana. Silnik wydaje się niechętny do pracy, a zużycie paliwa jest spore. Ulepszenia powinny jednak sprawić, że nowsze wersje będą lepsze. Rozsądnie przestronne wnętrze z dość dużym bagażnikiem. Słabe instrumenty z brzydkimi, stożkowymi szkłami.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów
źródło: Motor 1976
Najnowsze komentarze