Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

WRC: Citroën wygrywa na swoim terenie

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2011-10-02
w Wiadomości
Czas czytania 5 minut
24
A A
0

Niedziela była ostatnim dniem zmagań w Rajdzie Francji, rozgrywanym na terenie Alzacji. Asfaltowa runda przyniosła sporo emocji, o czym informowaliśmy Was w relacjach z pierwszego oraz drugiego etapu imprezy. Dziś czas na podsumowanie trzeciego dnia rajdu.

Peugeot 408 – reklama

OS18 Gravière de Bischwiller 1 – 10,87 km
Pierwsza z sześciu dzisiejszych prób, jednocześnie najdłuższa (czy raczej jedna z dwóch najdłuższych, bo przecież przejeżdżano je dwukrotnie) padła łupem Jari-Mattiego Latvali, który – trzeba to uczciwie przyznać – zrobił spore postępy na asfaltowej nawierzchni i rzeczywiście nawiązał rywalizację ze starymi wyjadaczami na tej nawierzchni, np. z Danim Sordo. Gdyby nie problemy pierwszego dnia, kto wie, czy Latvala nie zaliczyłby dziś podium.
Latvali zapewne pomógł trochę szutrowy fragment tego odcinka specjalnego, bo na mecie próby mówił o tym kawałku nawierzchni z dużą radością. Ogier z kolei, dopiero siódmy w wynikach próby (+7,5), przyznał szczerze, że nie chciał na luźnej nawierzchni zbytnio ryzykować.
Dani Sordo, goniący za kierownicą Mini WRC Francuza w Citroënie, był trzeci (za Kupiersem), ale stracił do Latvali 4,4 sekundy. Zbliżył się jednak na 6,4 sekundy do Ogiera.
Petter Solberg był tym razem szósty (+6,1) i zmagał się z tańczącym samochodem, obutym w twardą mieszankę gumy na kołach, co miało mu przynieść zysk na kolejnych odcinkach.

OS19 Vignoble de Cleebourg 1 – 10,61 km
Niestety kalkulacje Pettera zawiodły – mimo twardych opon Norweg obracał się na kolejnym odcinku i stracił w efekcie 24,3 sekundy do Daniego Sordo, który popisał się kolejnym OS-owym zwycięstwem. W ekipie Mini musi dziś panować spora euforia! Taka strata Pettera zaowocowała dopiero siedemnastym miejscem, ale na szczęście Norweg utrzymał jeszcze 20-sekundową przewagę nad czwartym w generalce Latvalą.
Ogier przegrał tę próbę o 1,5 sekundy z Danim Sordo i przewaga Francuza nad Hiszpanem stopniała do niespełna 5 sekund!

OS20 Haguenau 1 – 4,20 km
Na kończącym poranną pętlę krótkim odcinku na ulicach rodzinnego miasta Sebastiena Loeba Jari-Matti Latvala gonił Pettera, ale dużo się tu zyskać nie dało. Fin wygrał odcinek wyprzedzając o 0,4 sekundy Daniego Sordo i Sebastiena Ogiera oraz o 2,2 sekundy Pettera Solberga. Czołową piątkę uzupełnił Mikko Hirvonen.

OS21 Gravière de Bischwiller 2 – 10,87 km
Powtórny przejazd przez Gravière de Bischwiller zapisał na swoje konto Jari-Matti Latvala, który okazał się o 0,1 sekundy szybszy od Sebastiena Ogiera. Czołową trójkę uzupełnił Dani Sordo (+1,1).
Petter Solberg starał się nie pozwolić Latvali na zbytnie skrócenie dzielącego ich dystansu i finiszował ze stratą 2,9 sekundy do Fina, zajmując czwarte miejsce.
A ja w tym czasie zastanawiałem się, co zrobi Malcolm Wilson – czy każe Latvali zwolnić, złapać kapcia, spóźnić się na PKC, czy wymyśli coś jeszcze, by Mikko Hirvonen awansował o jedną pozycję w generalce i zdobył dodatkowe punkty w mistrzostwach, tak bardzo mu teraz potrzebne, czy – uwzględniając przeszło 1,5-minutową różnicę dzielącą fińskich kierowców Forda – pozwoli na normalne ukończenie imprezy na wywalczonych miejscach. Bo trzeba przyznać, że w ten weekend Hirvonen był tylko tłem dla Latvali…

OS22 Vignoble de Cleebourg 2 – 10,61 km
Malcolm Wilson zdawał się jednak nie mieszać w stawce, o czym przekonaliśmy się podczas przedostatniej próby Rajdu Francji, Vignoble de Cleebourg 2. Przyznam się szczerze, że mocno mnie tym ekipa Forda zdziwiła. Latvala wygrał ten odcinek ex aequo z Sebastianem Ogierem, a w trójce zmieścił się jeszcze Dani Sordo (+0,8).
Petter Solberg, piąty na odcinku ze stratą 3,4 sekundy do zwycięzców, w zasadzie zapewnił sobie przed kończącym superOSem w Haguenau komfortową przewagę nad Latvalą w wysokości 11,5 sekundy. Choć nie takie czasy ludzie tracili na ostatnich odcinkach…

OS23 Haguenau 2 Power Stage – 4,20 km
Malcolm Wilson jednak nie wytrzymał ciśnienia i nakazał swoim kierowcom zamianę miejsc. Cóż – chodzi o potencjalne mistrzostwo, więc team orders nie powinno dziwić. Latvala o tytule już nie może w tym roku marzyć, ale Hirvonen szanse ma, więc choć pozwolono Jari-Mattiemu walczyć do końca i wygrać ostatni odcinek, to jednak Hirvonen jest wyżej w klasyfikacji końcowej Rajdu Francji. Wszystko to dzięki przedwczesnemu wjazdowi Latvali na przegrupowanie przed ostatnim odcinkiem, i związaną z tym karę czasową.
Trzy dodatkowe punkty za zwycięstwo Power Stage’a zdobył wspomniany Latvala, który o 2,1 sekundy pokonał Daniego Sordo. Pojedynczy dodatkowy punkcik zdobył Sebastien Ogier, wg niektórych mediów w przyszłym sezonie kierowca Forda.
Petter Solberg był szósty, ale utrzymał za sobą w generalce Latvalę i zakończył Rajd Francji na najniższym stopniu podium, blisko 84 sekundy za Danim Sordo, którego od zwycięstwa dzieliło 6,3 sekundy i Sebastien Ogier.

Warto przeczytać!

peugeot urugwaj panie 2 Wiadomości

Kobiety potrafią – także zmienić koło. Peugeot promuje panie w Urugwaju

2025-11-11
maserati fiat Wiadomości

Stellantis napędza ducha Olimpiady. Alfa Romeo, FIAT, Lancia i Maserati oficjalnymi partnerami Milano Cortina 2026

2025-11-10

Nowy Renault Master ponownie bezkonkurencyjny – „Best Large Van 2026” według Parkers

2025-11-10

Tron Jokera – Stellantis Design Studio nagrodzone prestiżowym Archiproducts Design Award 2025

2025-11-10

I na koniec nieoficjalna jeszcze klasyfikacja końcowa Rajdu Francji:
1. Sebastien Ogier, Citroën DS3 WRC, 3:06:20,4
2. Dani Sordo, Mini WRC, +0:00:06,3
3. Petter Solberg, Citroën DS3 WRC, +0:01:23,8
4. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta WRC, +0:03:26,6
5. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta WRC, +0:03:30,3
6. Dennis Kuipers, Ford Fiesta WRC, +0:06:42,0
7. Henning Solberg, Ford Fiesta WRC, +0:07:08,3
8. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, +0:07:58,3
9. Ken Block, Ford Fiesta WRC, +0:08:25,5
10. Pierre Campana, Mini WRC, +0:08:38,7

KG
zdjęcia: Citroën Racing


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Udostepnij9Tweet6Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15072 udostępnienia
    Udostepnij 6029 Tweet 3768
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2349 udostępnienia
    Udostepnij 940 Tweet 587
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6430 udostępnienia
    Udostepnij 2572 Tweet 1608
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4437 udostępnienia
    Udostepnij 1775 Tweet 1109

Testy samochodów

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe – małe serce wielka dusza 01 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe 90 KM – małe serce, wielka dusza. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-10-08
renault rafale 1 scaled Wiadomości
Testy

Test: Nowy Renault Rafale 300 KM Plug-in 4×4: Flagowy SUV z francuskim charakterem

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-04
012. Renault Kadjar S Edition dCi 130 X Tronic CVT Wiadomości
Renault

Test: Renault Kadjar S-Edition dCi 130 KM X-Tronic – oszczędny diesel. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-06-21
big Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS4 1.6 THP 200 – sposób na dobry humor. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-11-30
Renault Grand Scenic, jesień
Testy

Test: Renault Grand Scenic 1.3 TCe 160 KM – łączy zalety SUV-a i minivana. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-05

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

WRC: Cenne punkty ze Szwecji

Zakup modelu Peugeot bez wychodzenia z domu

Cristina Gutiérrez i Pablo Moreno przedłużają kontrakt z Dacia Sandriders do 2027 roku

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz