Citroën utrzymuje trzecie miejsce na całym rynku pojazdów elektrycznych, z 7,5% udziałem w rynku i 2.450 rejestracjami. Z 883 egzemplarzami zarejestrowanymi w tym roku, Citroën ë-C4 produkowany w Madrycie uzyskuje skumulowany udział rynkowy na poziomie 3,2% i jest samochodem elektrycznym „Made in Spain” o największej sprzedaży w tym kraju.
Samochody dostawcze Citroëna zabłysły własnym światłem na rynku elektrycznym. Z gamą, na czele której stoi produkowany w Hiszpanii Citroën ë-Berlingo, i która oferuje „zerową emisję” we wszystkich swoich modelach, marka sygnowana szewronami zajmuje jak dotąd nie tylko miejsce na podium, ale wręcz pierwsze miejsce w tym segmencie rynku w tym roku, z 1.418 rejestracjami, o 437% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku, mając udział rynkowy na poziomie 25,3%.
Obecnie Citroën zakończył elektryfikację swojej gamy pojazdów użytkowych, oferując gamę wyróżniającą się przydatnymi funkcjami, wysokim poziomem wyposażenia, zasięgiem dostosowaną do potrzeb firm i profesjonalistów oraz bardzo zróżnicowanymi możliwościami i czasami ładowania. Stanowi ona realną alternatywę dla zapewnienia mobilności w sposób zrównoważony i ze swobodnym dojazdem do centrum dużych miast.
Produkowany w Hiszpanii Citroën ë-Berlingo Van zapewnia odpowiedź dostosowaną do codziennych potrzeb profesjonalistów, oferując dużą swobodę działania w środowiskach miejskich, które są coraz bardziej regulowane przepisami o dostępie aut, ale także na obszarach podmiejskich i wiejskich dzięki autonomii, która może osiągnąć 275 km (w cyklu WLTP). Wyróżniając się zaletami jazdy elektrycznej ë-Berlingo Van jednocześnie nie rezygnuje z żadnej z legendarnych cech Berlingo, oferując pojemność użytkową do 4,4 m³, ładowność do 800 kg i pełną funkcjonalność zarówno przedziału ładunkowego, jak i kabiny kierowcy / pasażerskiej.
Citroën ë-Jumpy oferuje szereg rozwiązań typu „zero emisji” dla wszystkich profesjonalistów, zarówno w dużych miastach, jak i na obszarach wiejskich. Komfort, cisza i swoboda oferowane przez elektryczną mobilność dostosowują się do codziennych potrzeb dzięki dwóm poziomom autonomii, trzem długościom i gamie wersji łączących solidność, ładowność i funkcje wspomagania jazdy.
Citroën ë-Jumper to topowy elektryczny pojazd użytkowy marki, z dużą ładownością i szeroką gamą nadwozi, sylwetek i możliwości zabudów, dzięki czemu może stać się idealnym narzędziem zrównoważonej mobilności dla wszystkich rodzajów działalności.
Dużą niespodzianką w gamie jest Citroën My Ami Cargo, wersja Ami przeznaczona dla firm i profesjonalistów, którzy muszą szybko i bez barier przemieszczać się po centrach dużych miast. Posiada użyteczną pojemność ładunkową 400 litrów i maksymalne obciążenie 140 kg. co niewątpliwie należy zaliczyć do zalet miejskiego pojazdu elektrycznego francuskiej marki.
Jeśli chodzi o Citroëna Ami, jest on liderem na hiszpańskim rynku elektrycznych czterokołowców z 398 rejestracjami i 91,9% udziałem w swoim segmencie.
Tymi wynikami marka pokazuje, nie tylko w Hiszpanii, że ma zelektryfikowaną ofertę dla każdego.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze