Już jutro w stolicy Algierii rozpocznie się 16. Algiers Motor Show, na którym będzie oczywiście obecny Citroën. Francuska marka zaprezentuje aż 22 modele, ale spodziewa się, że największą uwagę przyciągną dwa samochody – Citroën C-Elysee oraz Citroën DS3 Cabrio. Na szybko rosnącym algierskim rynku (wzrost o 46% w roku 2012) Citroën rozwija się bardzo dynamicznie (przyrost w roku ubiegłym o 61%) i zamierza w roku bieżącym sprzedać tam 15.000 samochodów.
Citroën i jego lokalny partner SAIDA (wchodzący w skład Bernard Hayot Group) zaprezentują na targach 22 auta osobowe i lekkie samochody dostawcze, wśród których liczą na szczególne zainteresowanie trzema modelami:
– C-Elysee; ten budżetowy, przestronny sedan został wprowadzony na algierski rynek w grudniu ubiegłego roku i do tej pory zebrano na niego już ponad 4.000 zamówień!
– DS3 Cabrio; najnowszy model gamy DS sprzedanej już na całym świecie w przeszło 300.000 egzemplarzy; DS3 Cabrio łączy funkcjonalność i sztywność wersji hatchback z radością podróżowania z wiatrem we włosach; u algierskich dealerów samochód dostępny będzie w połowie roku;
– GTbyCITROËN; koncepcyjny supersamochód, który dowodzi prawdziwości hasła reklamowego Créative Technologie.
Citroën jest obecny w Algierii od niedawna – dopiero w 2008 roku podpisano umowę partnerską z SAIDA. Ale warto pamiętać o wydarzeniu sprzed 90 lat, kiedy to w 1923 roku samochody francuskiej marki pokonały Saharę na trasie Algier – Timbuktu.
W roku 2012 Citroën sprzedał w Algierii 10.500 samochodów notując 61-procentowy wzrost rok do roku. Citroën C3 jest najlepiej sprzedającym się tam autem osobowym, a Berlingo – użytkowym. Sieć sprzedaży składa się z 6 oddziałów i 25 agentów obejmujących swoim zasięgiem 75% rynku.
Citroen
KG
Najnowsze komentarze