Wiadomości

Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

F1: Wiele do zrobienia po wymagających, piątkowych sesjach treningowych przed Grand Prix Japonii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22
Opel Corsa i Peugeot 3008
Wiadomości

Opel, Peugeot, Jeep? Tajemnicze, zamaskowane auta w Hiszpanii

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26
Wiadomości

Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24
Nowy Citroen C3 2024
Wiadomości

Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-27
Wiadomości

Stellantis jest liderem sprzedaży w pełni elektrycznych dostawczych samochodów w segmentach C-Van oraz D-Van na polskim rynku

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Copyright Alex Rank @ Continental Productions
Wiadomości

Citroën ogłasza wielką promocję. Rabaty prawie 50.000 zł!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23

Najnowsze komentarze

  • Jeszcze Czekam - Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP
  • Kapelusznik - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Anonimowo - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Slawo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Slawo - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Slawo - Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma
  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Pirelli w drodze na podium z polskimi zawodnikami

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-03-30
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 4 minut
73 1
A A
0

Koncern Pirelli od wielu lat angażuje się w rozwój karier polskich zawodników, którzy odnoszą sukcesy nie tylko w Polsce, ale i na arenie międzynarodowej. Wieloletnie kooperacje z Kajetanem Kajetanowiczem (WRC2), Hubertem Laskowskim (ERC3), jak i Team LRP Poland (FIM EWC) oraz Jakubem Stankiewiczem (MiniGP), stanowią najlepsze potwierdzenie zaangażowania włoskiej marki w motorsportowe sukcesy polskich zawodników.

Najnowszą inwestycją polskiego przedstawicielstwa Pirelli jest zaangażowanie we współpracę z zespołem rajdowym Michała Streer i Karoliny Szulęckiej-Streer. Michał ścigał się w rajdach od 2001 roku w ramach Pucharu oraz Mistrzostw Polski, udało mu się wywalczyć kilkadziesiąt pucharów, z których najważniejsze to tytuł V-ce Mistrza Polski w Pucharze Peugeot, oraz zdobywać 1 miejsce w swojej klasie w Rajdzie Polski. Po kilku latach przerwy postanowił wrócić do startów. Na fotelu pilota zasiadła żona Karolina, debiutantka rozpoczynająca swoją przygodę z rajdami, zawodowo od wielu lat związana z motoryzacją. Karolina Szulęcka-Streer zajmuje się marketingiem najbardziej luksusowych marek samochodowych na świecie, między innymi Ferrari, Pagani czy Bugatti. Michał prowadzi szkołę sportowej jazdy.

Zespół z sukcesem otworzył sezon 2023 zwycięstwem w klasie 2. Memoriału J. Kuliga i M. Bublewicza w Wieliczce. „W tym roku postanowiliśmy iść krok dalej i poza imprezami towarzyskimi sprawdzić się w pełnoprawnym rajdzie. Samochód okazał się świetnym wyborem. Robiliśmy przymiarki do mocniejszych samochodów, ale finalnie bardzo się cieszę, że padło na samochód z Rallylab. Świetnie prowadzący się Peugeot zrobił na mnie ogromne wrażenie pod kątem trakcyjnym i zawieszenia. Mieliśmy super sprzęt oraz świetne opony Pirelli” – mówi Michał Streer, kierowca.

Opony „Czarnym złotem rajdów”.

W sportach motorowych każdy kierowca daje z siebie wszystko i stara się jechać na granicy możliwości samochodu. Opony rajdowe przeznaczone na nawierzchnie szutrowe to bardzo wytrzymała mieszanka, która jest w stanie wygenerować przyczepność nawet w skrajnie niekorzystnych warunkach drogowych. Pozwala to na szybkie pokonywanie zakrętów i zapewnia stabilność podczas jazdy na wprost, dzięki czemu kierowca doskonale czuje, gdzie znajduje się granica trakcji i może płynnie ją kontrolować.

„Serdecznie gratulujemy Michałowi i Karolinie spektakularnego powrotu do rajdów i bardzo cieszy nas, że jako producent opon mogliśmy być częścią tego sukcesu. Projektowanie opon wyścigowych i rajdowych to kwestia niezwykle złożona. Firmy obecne w motorsporcie od wielu lat – w przypadku Pirelli jest to aż 115 lat – korzystają ze zdobytej na testach odcinków specjalnych wiedzy, ujętej w patentach i tajemnicach handlowych. Innym ważnym źródłem danych są informacje pozyskiwane już w czasie wyścigu, starannie zbierane przez zespoły w nich startujące oraz obecnych tam inżynierów Pirelli” – mówi Maciej Łoziński, Racing Manager, Pirelli Motorsport.

Historyczne zaangażowanie Pirelli w motorsport

Marka Pirelli słynie ze swojego zaangażowania w motorsport i osiągnięć sportowych. Pierwsze zwycięstwo firmy pojawiło się już w 1907 roku, podczas rajdu samochodowego na trasie Pekin-Paryż. Był to niezwykle trudny rajd, albowiem z 40 załóg zgłoszonych do startu, metę osiągnęło zaledwie 5, a wszystko to przez koszmarne warunki drogowe. Mimo to, na metę jako pierwsi zameldowali się Scipione Borghese i Ettore Guizzardi, a ich samochód — Itala Grand Prix Racer — wyposażony był właśnie w opony pneumatyczne firmy Pirelli, założone na drewniane obręcze. Takie połączenie wytrzymało dystans aż 14.992 kilometrów.

Jednym z wielu kamieni milowych był, datowany na 1966 rok, debiut opon niskoprofilowych dla samochodów sportowych. W 1974 roku z kolei pokazano pierwszą szeroką oponę o radialnej konstrukcji. Rozwiązanie to zostało stworzone specjalnie na zlecenie Lancii, na potrzeby legendarnego już modelu rajdowego Stratos. Między innymi dzięki dedykowanemu ogumieniu, zespół fabryczny święcił triumfy na rajdach, a konkurencja – w tym m.in. Porsche – interesowała się tym samym rozwiązaniem.

Od 2011 roku Pirelli jest jedynym dostawcą opon dla wszystkich zespołów F1. Oprócz tego jest również wyłącznym dostawcą w rajdowych mistrzostwach świata (WRC), wyścigach z serii Ferrari Challenge, Grand-AM, czy GT. Marka wspiera także młode talenty i aktywnie udziela się w wyścigach motocyklowych.

 

 

źródło: Pirelli Polska

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma

2023-09-29

Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie

2023-09-28

Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

2023-09-28

Marka Peugeot na podium w 20. Wielkim Teście Salonów

2023-09-27
Tagi: 208PeugeotrajdSport
Udostepnij25Tweet16Udostepnij4
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3423 udostępnienia
    Udostepnij 1369 Tweet 856
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1664 udostępnienia
    Udostepnij 666 Tweet 416
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1298 udostępnienia
    Udostepnij 519 Tweet 325
  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    3787 udostępnienia
    Udostepnij 1515 Tweet 947

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test i porównanie: Używana Dacia Duster 1.5 dCi kontra nowy Peugeot 308 SW 1.5 HDi

autor Tomasz Nowicki
2018-11-30
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen DS5 1.6 THP 200 – Delta Sierra 5 zgłasza gotowość do startu czyli DS5 inżynierskim okiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-08-04
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Berlingo XL 1.5 BlueHDi 130 – przewiezie wszystko. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-02-23
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM – test długodystansowy. Najtańszy SUV w gamie i pierwsze wrażenia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-03-18
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 KM EAT 8 – pomysł na rodzinne kombi klasy premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-09-07

Najnowsze komentarze

  • Jeszcze Czekam - Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP
  • Kapelusznik - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Anonimowo - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Slawo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Slawo - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Slawo - Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma
  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

Zobacz też

Diesel – jaka będzie przyszłość silników wysokoprężnych?

Jaki rodzaj nadwozia samochodu jest najpopularniejszy w Polsce?

Unikat: Dacia 1300 na ulicach Nowego Jorku

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.