Renault ogłosiło, że w 2016 r. zatrudni we Francji 1000 osób na umowę na czas nieokreślony.
Zatrudniając na stałe 1000 osób w 2015 r., Renault znacznie wykroczyło poza zobowiązania podjęte w „Umowie na rzecz nowej dynamiki wzrostu i rozwoju społecznego Renault we Francji”.
Równocześnie Grupa spełnia obietnice złożone młodym, zawierając 1000 nowych umów o staż.
W momencie podpisania „Umowy na rzecz nowej dynamiki wzrostu i rozwoju społecznego Renault we Francji” w dniu 13 marca 2013 r. Renault zobowiązało się do zatrudnienia 760 osób w drugiej części realizacji porozumienia. Zatrudnienie 1000 osób na umowę na czas nieokreślony w latach 2015–2016 jest dowodem na sukces konkretnych działań, które podejmowane są od 2013 r. i które dziś wspierają rozwój Grupy i przygotowują ją na wyzwania przyszłości.
Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Grupy Renault: „Dzięki umowie podpisanej w 2013 r. zapewniliśmy w naszych francuskich zakładach prowadzenie działań, które uczyniły je bardziej konkurencyjnymi, wydajnymi i atrakcyjnymi dla naszych partnerów. W 2015 r. ta zwiększona konkurencyjność umożliwiła istotny wzrost produkcji o ponad 660.000 samochodów, czyli o 24% więcej niż w 2014 r. (o 31% więcej niż 2013 r.), co prowadzi do zwiększania zatrudnienia. W 2016 r. widoczne będą dalsze efekty podpisania tej umowy, a Renault we Francji zamierza dalej tworzyć nowe miejsca pracy. To umowa przynosząca korzyści wszystkim stronom, ilustrująca skuteczność społecznego modelu prowadzenia działalności stosowanego w naszej Grupie”.
Kampania rekrutacyjna w 2016 r. obejmować będzie wybrane zawody związane z projektami przemysłowymi i wyzwaniami technologicznymi na nadchodzące lata we Francji: produkcja samochodów autonomicznych wyposażonych w moduł łączności, wprowadzenie zasilania alternatywnymi źródłami energii itd.
Połowa rekrutacji prowadzona będzie w fabrykach, a druga połowa w innych obszarach działalności Grupy, w szczególności w działach inżynieryjnych i usługowych. Nowe miejsca pracy będą tworzone na wszystkich szczeblach hierarchii (robotnicy, technicy, inżynierowie i menedżerowie) i otwarte zarówno dla osób, które dopiero co otrzymały dyplom, jak i dla dysponujących doświadczeniem.
Ponadto przedsiębiorstwo nadal będzie prowadziło aktywną politykę wdrażania młodych osób do zawodu dzięki 1000 nowym umowom o staż, które zostaną zawarte w 2016 r.
Porozumienie przynoszące efekty w zakresie działalności i zwiększania zatrudnienia
– Produkcja 132.000 samochodów Nissan Micra w fabryce Flins począwszy od końca 2016 r.
– Produkcja podwozia kolejnego modelu Nissan Micra w Fonderie de Bretagne
– Produkcja 65.000 skrzyń biegów typu J w fabryce w Cléon, wcześniej produkowanych w Portugalii
– Produkcja w fabryce w Cléon elektrycznego silnika R240 zaprojektowanego w całości przez Renault
– Montaż samochodów elektrycznych Bluecar Grupy Bolloré w fabryce w Dieppe
– Produkcja w fabryce w Sandouville nowego lekkiego samochodu dostawczego dla FIATA, na bazie tej samej platformy co nowy Trafic. Skumulowany wolumen sprzedaży szacowany jest na 100.000 samochodów
– Produkcja w Sandouville nowego furgonu Nissana, NV300, który zastąpi Nissana Primastar.
Wstępnie przewiduje się, że wprowadzenie furgonu Nissana NV300, który będzie produkowany na tej samej linii co nowy Trafic, zwiększy produkcję fabryki o 100.000 samochodów w latach 2016–2026.
– Odroczenie i poszerzenie zakresu porozumienia na rzecz szacowanego zarządzania zatrudnieniem i kompetencjami, którego środki motywacyjne pozwoliły zwiększyć liczbę dobrowolnych zwolnień bez konieczności wprowadzenia planu ratunkowego zatrudnienia, zgodnie z założeniami porozumienia
– Zwiększanie zatrudnienia na stałe od 2015 r. (1000 umów na czas nieokreślony i 1000 umów o staż) i kontynuacja programu w 2016 r. (1000 nowych umów na czas nieokreślony i 1000 nowych stażystów), na poziomie wyższym niż pierwotnie przewidziany w porozumieniu na rzecz konkurencyjności (760 nowych miejsc pracy).
O Grupie Renault
Renault, producent samochodów od 1898 r., to międzynarodowa Grupa obecna w 125 krajach, która w 2015 r. sprzedała ponad 2,8 miliona pojazdów. Dziś zatrudnia ponad 120.000 pracowników i prowadzi produkcję w 36 zakładach przemysłowych, dysponując 12.000 punktów sprzedaży na całym świecie. Aby odpowiedzieć na wielkie wyzwania technologiczne przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju międzynarodowym, wzajemnym uzupełnianiu się swoich trzech marek (Renault, Dacia i Renault Samsung Motors), samochodach elektrycznych i wyjątkowym sojuszu z Nissanem. Dzięki stajni Formuły 1 oraz zaangażowaniu w Formułę E Renault uczynił ze sportu motoryzacyjnego wyznacznik innowacji oraz podstawę wizerunku i rozgłosu marki.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze