Z okazji targów Milan Design Week 2023, które odbywają się w dniach 17-23 kwietnia, Citroën Italia powraca do kolorowych centrów Fuori Salone i Dzielnic Projektowych, zaznaczając swoją obecność jako protagonista funkcjonalnej mobilności elektrycznej i innowacyjnego, zrównoważonego designu, będącego integralną częścią DNA marki.
Osobą, która natychmiast uchwyciła i doceniła nowoczesny charakter i oryginalny design pojazdu, była Rossana Orlandi, znana na całym świecie właścicielka galerii kolekcjonerskiego designu, uznana przez środowisko projektantów za autentyczną odkrywczynię nowych talentów. Citroën Oli będzie prezentowany na specjalnej platformie w ramach wystawy „RoCOLLECTIBLE 2023” w RoDistrict, w Galerii Rossana Orlandi przy via Matteo Bandello 14. Stoisko będzie wykonane w całości z materiałów zrównoważonych, pochodzących z recyklingu i nadających się do ponownego przetworzenia: gumowa podłoga antyurazowa z recyklingu i panele graficzne z kartonu nadającego się do druku z recyklingu.
Dzięki radykalnemu, odpowiedzialnemu i optymistycznemu podejściu do mobilności Citroën Oli znalazł się również na finałowej liście kandydatów do nagrody RoPlastic Prize 2023, sztandarowego wydarzenia projektu-manifestu „RoGUILTLESS PLASTIC 2023”, którego kuratorami są Rossana Orlandi i jej córka Nicoletta Orlandi, mającego na celu podniesienie świadomości i zaangażowanie społeczności projektantów w recykling, ponowne wykorzystanie i upcykling materiałów w celu bardziej odpowiedzialnej i zrównoważonej produkcji.
Citroën Oli, nominowany w kategorii Emerging High Technology, oraz pozostałych 193 finalistów będą bohaterami zbiorowej wystawy, która odbędzie się w Palazzo Bandello w dzielnicy RoDistrict. We wtorek 18 kwietnia międzynarodowe jury zdecyduje o wyborze zwycięzców, po jednym w każdej kategorii.
Odpowiedzialne wykorzystanie zrównoważonych materiałów jest również głównym elementem budowy stoiska, na którym Citroën Oli będzie gościł na wystawie „RoCOLLECTIBLE 2023”. Stoisko będzie wykonane w całości z materiałów zrównoważonych, pochodzących z recyklingu i nadających się do ponownego przetworzenia: gumowa podłoga antyurazowa z recyklingu i panele graficzne z kartonu nadającego się do druku z recyklingu.
Wizja mobilności elektrycznej Citroëna, radykalnie różniąca się od konkurentów, wyraża się bez wahania w koncepcyjnym manifeście zrównoważonego rozwoju Citroën Oli, rewolucyjnym, nonkonformistycznym pojeździe inspirowanym przez Citroëna Ami.
Oli to mapa drogowa Citroëna: śmiały i wielowymiarowy manifest, pełen inteligentnych i pragmatycznych pomysłów skoncentrowanych na zmniejszeniu masy i złożoności w celu maksymalizacji wydajności, wszechstronności i dostępności. Jest to myśl przewodnia, w której tendencja do „więcej” zostaje zastąpiona pozytywnym podejściem „wystarczająco”.
Co istotne, wiele z pomysłów i innowacji zaprezentowanych w Oli znajdzie się w przyszłych elektrycznych samochodach rodzinnych Citroëna.
Koncepcyjny manifest Oli stanowi punkt wyjścia, w zakresie filozofii, designu i technologii, do zmiany zasad rynku, wyznaczając drogę marki do prawdziwie dostępnej dla wszystkich mobilności w 100% elektrycznej. Dzięki pracy nad redukcją masy i precyzyjnemu doborowi materiałów, nowych i lekkich, Citroën Oli odpowiada na potrzeby konsumentów, coraz bardziej wrażliwych na problemy związane z zanieczyszczeniem środowiska i poszukujących pojazdów niezawodnych, zarówno pod względem ekonomicznym, jak i ekologicznym. Praktyczny i łatwy w obsłudze, samochód koncepcyjny charakteryzuje się designem w służbie funkcjonalności: czysta, symetryczna konstrukcja Oli i całkowicie nowe podejście graficzne obalają każdy kod i czynią z niego prawdziwie uniwersalną platformę.
Pomimo imponującego wyglądu, Oli nie jest ani ciężki, ani nieporęczny: jego docelowa waga około 1000 kg sprawia, że jest znacznie lżejszy niż większość porównywalnych kompaktowych SUV-ów. Dzięki niskiej wadze akumulator o pojemności 40 kWh zapewnia zasięg do 400 km. Dzięki ograniczeniu prędkości maksymalnej do 110 km/h w celu maksymalizacji wydajności, realne jest doskonałe zużycie energii na poziomie 10 kWh/100 km. Dodatkowo, ładowanie od 20% do 80% zajmuje zaledwie 23 minuty.
źródło: Citroën
Najnowsze komentarze