Samochody dostawcze i autobusy na wodór już nie są odległą przyszłością. Dzisiaj rano miała miejsce inauguracja gigafabryki Symbio we Francji. Jest to wspólne przedsięwzięcie Stellantis, Faurecia oraz Michelin. Będą tu produkowane ogniwa paliwowe oraz rozwiązania wspierające rozwój transportu wodorowego.
Symbio jest globalnym partnerem technologicznym dla producentów samochodów w dziedzinie systemów wodorowych dla mobilności, należącym w równym stopniu do firm Faurecia, Michelin i Stellantis. Wykorzystując swoją unikalną wiedzę i koncentrując się na wyznaczaniu standardów produkcji motoryzacyjnej, firma oferuje kompleksową gamę produktów – od StackPack, wstępnie zatwierdzonych i wstępnie zintegrowanych systemów wodorowych – po pełen zakres usług.
Zobacz: wiadomości ze świata motoryzacji. Codziennie
Zaspokaja potrzeby lekkich i komercyjnych pojazdów, autobusów i ciężarówek, a także szeregu formatów pojazdów elektrycznych. Ambicją firmy jest stanie się światowym liderem w dziedzinie mobilności wodorowej poprzez produkcję 200 000 StackPacków rocznie do 2030 roku, do użytku przez producentów na całym świecie. W ten sposób firma pomaga przyspieszyć wdrażanie mobilności wodorowej, która ze swej natury jest bezemisyjna i nakłada na użytkowników końcowych niewiele ograniczeń pod względem czasu ładowania i zasięgu.
Zobacz: testy samochodów nowych i używanych. Najnowsze modele, spalanie, pomiary, opinie
Symbio zaspokaja potrzeby lekkich i komercyjnych pojazdów, autobusów i ciężarówek oraz różnych formatów pojazdów elektrycznych. Celem firmy jest osiągnięcie pozycji światowego lidera w branży wodorowej.
Wodór jest uznawany za jeden z kluczowych nośników energii przyszłości. Tylko w 2024 roku Unia Europejska przeznaczy kilka miliardów euro na wsparcie jego produkcji ze źródeł odnawialnych.
Najnowsze komentarze