Po wakacyjnej przerwie – którą część spędziło wypoczywając na urlopach, a część szukając możliwości dodatkowego treningu, startowała w rozgrywanych w tym okresie rajdach – zawodnicy spotkają się na kultowym Rajdzie Rzeszowskim którego trudna, asfaltowa trasa będzie po raz kolejny areną międzynarodowej rywalizacji. W jej skład wchodzić będzie trzynaście oesów, podzielonych na dwa etapy, o łącznej długości 185 kilometrów, z których najsłynniejsza i najdłuższa Lubenia będzie miała ich ponad 25. Rajd rozpocznie się we czwartek, rozgrywanym w godzinach wieczornych w Rzeszowie superoesem, którego formuła przewiduje trzykrotne przejechanie ulicznej pętli, na którą zawodnicy będą wpuszczani w minutowych odstępach.
Gościnne Podkarpacie, reprezentowane przez działaczy Automobilklubu Rzeszowskiego oraz zaprzyjaźnionego Autoklubu Košice, zorganizowało zawody o randze Pucharu FIA Strefy Europy Centralnej, Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Słowacji oraz Rajdowego Pucharu Polski.
Wśród 140-tu załóg, jakie przysłały swoje zgłoszenia, znajdą się wszystkie polskie ekipy Citroën Racing Trophy Polska.
Zobaczymy więc Jana Chmielewskiego z Jakubem Gerberem, którzy liderują w klasyfikacji CRTP 2012, mając na koncie 20 pkt. Dzięki dobrej postawie w pierwszej części sezonu, oraz doskonałemu przygotowaniu swojego Citroëna DS3 R3, są też najlepszą załogą w grupie R i zajmują wysokie 10-te miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski. Na Rajd Rzeszowski – który z racji tego że Janek jest wychowankiem miejscowego automobilklubu – traktują jako „domowy”, nie planują żadnych zmian.
Podobnie jak ich najwięksi konkurenci w bliźniaczym DS3 R3 – Szymon Kornicki i Robert Hundla. Zajmujący, z dorobkiem 16-tu punktów drugą lokatę w CRTP 2012, zawodnicy z Małopolski starają się zaliczać jak najwięcej rajdowych kilometrów, startując nie tylko Polsce ale i zagranicą. Pokazali dobre tempo na pierwszych oesach, przerwanego Rajdu Bohemia, który miał być treningiem przed dalszą częścią sezonu. To oni są największym zagrożeniem dla liderów, również pokazując w tym sezonie skuteczną jazdę. Miejmy nadzieję, że ich rywalizacja będzie dla kibiców wyjątkowo atrakcyjna!
Radosław Raczkowski, jeżdżący trzecim Citroënem DS3 R3, zgłosił się do rajdu z nowym pilotem Łukaszem Gwiazdą. Również oni mieli zamiar zdobywać doświadczenie w przerwanej rundzie Mistrzostw Słowacji. Przejechali tam jednak tylko dwa oesy, więc wspólne szlify będą z konieczności zdobywać na próbach sportowych wokół Rzeszowa. Zobaczymy jak zmiana ta wpłynie na postawę młodej załogi Citroën Racing Trophy.
Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem, po nieudanym rajdzie Karkonoskim, na pewno będą chcieli pokazać się z jak najlepszej strony, wyciskając maksimum z ich Citroëna C2 R2 MAX. Kierowca z Warszawy nieraz podkreślał, że lubi wąskie i równe asfalty Rajdu Rzeszowskiego. Ich specyficzna konfiguracja wymaga nieustannej koncentracji od kierowcy i pilota, a od samochodu doskonałego przygotowania. To tutaj hamulce rajdówek narażone są na największe obciążenia, a przejazd przez bród na oesie Lubenia, powoduje pękanie nagle schładzanych tarcz hamulcowych i zalewanie komór silnikowych falami wody. Ich zeszłoroczny występ nie rozpoczął się dobrze, bo już na pierwszym oesie zanotowali 10-cio minutową stratę i nie mieli szans na włączenie się do walki. Tym bardziej w tym roku będą się starali wziąć rewanż i możemy być pewni, że podczas ich przejazdów kibice będziemy mogli przeżywać wspaniałe emocje, znane doskonale kibicom rajdów na całym świecie.
Również u Tomka Żerebeckiego zmiany: Michała Grudzińskiego na prawym fotelu pilota, zastąpił Maciej Machela, poprzednio pilot Łukasza Markowskiego, który również startował w Citroën Racing Trophy. Samochód natomiast się nie zmienił i nadal będzie to bezkonkurencyjny w swojej kategorii Citroën C2 R2 MAX. Warto wspomnieć, że Tomek Żerebecki tym samochodem startuje również w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski i jest aktualnym mistrzem w klasie A-1600.
Citroën Rally Challenge, rozgrywany w ramach Rajdowego Pucharu Polski, po rajdach: świdnickim, mazowieckim i karkonoskim, podczas Rajdu Rzeszowskiego będzie miał swoją czwartą odsłonę.
Trzy załogi: Hupało/Fiołek, Mularczyk/Rogóż i Ogryzek/Cieślar w Citroënach C2 R2 będą walczyć podczas sześciu sobotnich odcinków specjalnych, podzielonych na dwie pętle, których łączna długość będzie liczyć blisko 80-siąt kilometrów.
Zapraszamy do śledzenia zmagań zawodników Citroën Racing Trophy Polska!
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze