90 lat temu, w kwietniu 1934 roku, zaprezentowano publicznie Citroëna 7CV, bardziej znanego jako Traction Avant. Był następcą Citroëna Rosalie, który został zaprezentowany niecałe 2 lata wcześniej na Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku 1932 roku. Należał do segmentu sedanów.
Zaprojektowany przez Flaminio Bertoniego i André Lefèbvre’a pod kierownictwem André Citroëna (założyciela marki), design Traction pozostaje dość podobny do jego poprzednika. Znajdziemy więc w nim typowe błotniki owijające koła na profilu, długą maskę, okrągłe światła i ogromną chromowaną osłonę chłodnicy z szewronami dla przedniej części oraz bagażnik oddzielony od kabiny pasażerskiej z tyłu.
Zobacz: promocje i wyprzedaże Citroëna w Polsce
O ile stylistyka nie była może rewolucyjna, rozwijała po prostu to co znaliśmy już wcześniej, o tyle część techniczna już zdecydowanie tak. Mamy tu napęd na przód, co pozwala na zastosowanie płaskiej podłogi i obniża siedzenia pasażerów. W ten sposób samochód staje się niższy, bardziej aerodynamiczny, zmniejsza swój środek ciężkości, co zapewnia lepszą stabilność.
Citroën Traction Avant okazał się również innowacyjny pod względem bezpieczeństwa dzięki nadwoziu skorupowemu, chroniącemu pasażerów, ale także dzięki niezależnemu zawieszeniu i mocnym hamulcom.
Zobacz: wiadomości na temat aut marki Citroën. Codziennie nowe, ciekawe, aktualne
Dostępny był jako 5-drzwiowy sedan, rodzinna limuzyna, coupe i kabriolet, pojawiły się też inne wersje, kabriolet, van i pickup. Dostępnych było kilka silników, od 32 koni mechanicznych dla 4-cylindrowego 7CV do 77 koni mechanicznych dla 6-cylindrowego 15CV-Six.
Dzięki licznym innowacjom technicznym i innowacjom w zakresie bezpieczeństwa, komfortowi i prowadzeniu, Traction szybko stał się ulubieńcem… gangsterów i policjantów. W październiku 1955 roku po ponad 20 latach obecności na rynku i wyprodukowaniu 759.123 egzemplarzy, Citroën 7CV, znany jako „Traction Avant”, został zastąpiony przez Citroëna DS. Produkcja trwała do lipca 1957 roku.
Zobacz: testy samochodów marki Citroën. Opinie, pomiary, spalanie

Citroën Traction Avant jest uważany za pierwszy samochód ery nowożytnej w motoryzacji. Był ostatnim Citroënem czasów André Citroëna, który zmarł w 1935 roku.
Najnowsze komentarze