Wraz z końcem sezonu sytuacja w tabeli staje się coraz bardziej klarowna. Jak przyznaje większość Pucharowiczów, lider rozgrywek jest już w praktycznie „nie do ruszenia” i jedynie cud mógłby sprawić, aby Jacek Płonka oddał komuś zajmowane 1. miejsce. Można natomiast liczyć na ciekawie zapowiadającą się walkę o 2. pozycję w klasyfikacji Renault Zdunek Clio Cup pomiędzy Krzysztofem Orskim i Jarosławem Szeją. Obu kierowców dzielą zaledwie 2 punkty. Do tej walki ma zamiar dołączyć również Krzysztof Bubik, który do zawodnika z Ustronia traci zaledwie 4 oczka.
Na szczęście frekwencja podczas Rajdu Dolnośląskiego będzie lepsza niż w Koszycach. Myślę, że to za sprawą konieczności bardziej zaciętej walki o 2. miejsce pomiędzy trzema zawodnikami Renault Zdunek Clio Cup. My, jako organizatorzy, mamy już „z górki”, do końca sezonu pozostanie tylko 1 rajd, na którym bardzo bym chciał, aby pojawiła się pełna stawka zawodników. Jesteśmy bogatsi o nowe doświadczenia, wiemy ile zużywa się opon, czy klocków hamulcowych, jak zawodnicy traktują swoje samochody itd. Z tą wiedzą zaczynamy już myśleć o przyszłym sezonie – powiedział Bertłomiej Boruta z 2Brally.
Krzysztof Bubik
Czuję się świetnie przed Rajdem Dolnośląskim, zarówno psychicznie jak i fizycznie. Samochód także jest bardzo dobrze przygotowany, za co chciałem serdecznie podziękować mojemu mechanikowi Kamilowi. W ubiegłym roku startowałem w Rajdzie Dolnośląskim i muszę przyznać, że specyfika tamtejszych odcinków specjalnych bardzo mi odpowiada. Chociaż nieobecność podczas Rajdu Koszyc przekreśliła nasze szanse na tytuł mistrza, to sprawa drugiego miejsca nadal pozostaje otwarta. Mamy więc zamiar o nią ostro powalczyć.
Adrian Mikiewicz
Trasy Rajdu Dolnośląskiego nie są mi znane, chociaż słyszałem, że to bardzo fajna impreza. Większość zależy jednak od pogody, która mam nadzieję dopisze. Chociaż nie mam większych szans na podium, nie mam zamiaru odpuścić i będę się starał jechać szybko, aby zdobyć cenne doświadczenie.
Krzysztof Orski
Bardzo się cieszę z możliwości startu w kolejnej rundzie RZCC. Rajd Dolnośląski to jedyna runda RSMP, w której startowałem w zeszłym roku więc zdaję sobie sprawę, jak trudne są tam odcinki specjalne. Konsekwentnie będę realizował cel założony przed sezonem czyli walkę o podium. Na pewno nie będzie łatwo, ale zrobimy wszystko co możliwe żeby być na mecie tego pięknego rajdu.
Jacek Płonka
Chociaż moja pozycja jako lidera jest dość mocna, na pewno nie będę jechał na pełnym luzie, bo takie podejście lubi się często zemścić. Tym bardziej, że tereny Rajdu Dolnośląskiego są dla mnie obce. Od początku obrana przeze mnie taktyka idealnie sprawdza się w naszym samochodzie, a więc jazda na 90%, a nie za wszelką cenę. Bardzo chciałbym podziękować swoim mechanikom, którzy niesamowicie się starają, aby samochód był maksymalnie dopracowany. Życzę wszystkim pozostałym zawodnikom powodzenia i mam nadzieję, że awaria samochodu nie wykluczy nikogo z tej rundy Pucharu.
Tomasz Ratajczyk
Jestem z Wrocławia i wiele razy startowałem w Rajdzie Dolnośląskim, więc odcinki są mi w większości doskonale znane. Samochód mam również bardzo dobrze przygotowany, więc mam nadzieję, że będzie dobrze.
Paweł Serafin
Bardzo lubię Rajd Dolnośląski. Jechałem po tamtejszych oesach już kilka razy. Jeśli pogoda będzie ładna, to zapowiada się fajny rajd, ale jeśli będzie padało jak w Koszycach, to może być nieciekawie. Matematycznie wychodzi, że pierwsza trójka Pucharu jest już w zasadzie pewniakiem, a my będziemy się starać uciec koledze Mikiewiczowi i może wskoczyć na wyższe miejsce. W tym sporcie jednak trudno cokolwiek planować i przewidywać.
Robert Smolarek
Niestety głównie ze względów budżetowych wciąż nie odbudowałem samochodu po wypadku na Rajdzie Rzeszowskim i na pewno nie zdążę tego zrobić do czasu Rajdu Zamkowego. Ten sezon muszę więc spisać na straty i myśleć o przyszłym. Mam nadzieję, że sponsorzy dopiszą.
Michał Streer
Tak jak przewidywałem, nie udało mi się uzbierać budżetu i nie wystartuję w Rajdzie Dolnośląskim, ani Zamkowym. Nie poddaję się jednak i mam nadzieję na znalezienie sponsorów na przyszły sezon.
Jarosław Szeja
Chociaż szanse na tytuł mistrza mam czysto matematyczne, to na pewno będę walczył o 2. miejsce. Wszystko co było do poprawy w samochodzie poprawiliśmy a następnie przetestowaliśmy, więc mam nadzieję, że nie dopadnie nas awaria jak podczas tegorocznych rund zagranicznych. Jesteśmy pozytywnie nastawieni do rajdu, chcemy uzyskać dobry czas i trochę się pościgać. Tym bardziej, że odcinki Dolnośląskiego bardzo mi się podobają, zwłaszcza podczas deszczu.
Mirosław Włodarczyk
Problemy zdrowotne po wypadku na Rajdzie Rzeszowskim nadal nie pozwalają mi wziąć udziału w kolejnej rundzie Renault Zdunek Clio Cup. Niestety prawdopodobnie w Rajdzie Zamkowym również nie wystartuję.
Klasyfikacja Renault Zdunek Clio Cup przed 20. Rajdem Dolnośląskim
1. Jacek Płonka – 64 pkt.
2. Krzysztof Orski – 44 pkt.
3. Jarosław Szeja – 42 pkt.
4. Krzysztof Bubik – 38 pkt.
5. Mirosław Włodarczyk – 26 pkt.
6. Paweł Serafin – 24 pkt.
7. Michał Streer – 20 pkt.
8. Adrian Mikiewicz – 11 pkt.
9. Tomasz Ratajczyk – 5 pkt.
10. Robert Smolarek – 0 pkt.
Źródło: Renault Zdunek Clio Cup
Najnowsze komentarze