Co ma wspólnego flagowy model DS 9 z Citroenem DS?

4 1 571

Po pierwsze nazwę, ale francuska marka luksusowych samochodów postanowiła nawiązać do legendarnej Bogini także w inny sposób i wykorzystała charakterystyczny element Citroena DS.

Marka DS Automobiles jako swoją nazwę wykorzystała ikonę Citroena: model DS, który był i wciąż jest uosobieniem awangardowego stylu i wyjątkowego komfortu jazdy. W aktualnej ofercie francuskiej firmy nie ma zbyt wiele nawiązań do designu Bogini, właściwie w ogóle ich nie ma. Przy projektowaniu najnowszego modelu DS 9 producent postanowił się jednak zreflektować i odnieść do wybitnego przodka. Marka przekonuje, że wraz z nowym pojazdem „podtrzymuje tradycje innowacyjności i niebanalnego stylu odziedziczone po modelu DS z 1955 roku”. Nawiązanie jest wprawdzie subtelne, ale doceniamy, że DS pamięta o swoich korzeniach.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

„Ukłonem w stronę modelu z 1955 roku są rożki umieszczone przy tylnej krawędzi dachu DS 9”. Kierunkowskazy nie mają już jednak charakterystycznego kształtu. Zostały płynnie dopasowane do sylwetki pojazdu.

Dlaczego oryginalny model posiadał kierunkowskazy w kształcie trąbki? Bynajmniej nie chodziło o widoczność na drodze, tylko o konstrukcję pojazdu. Wcześniejsze projekty modelu zaprojektowane przez Flaminio Bertoniego ograniczały miejsce dla pasażerów siedzących z tyłu. Aby to zmienić Bertoni nakreślił nowy kształt z linią dachu wystającą za tylną szybę.

Coś jednak w projekcie nie pasowało. Była to zwyczajna i niezbyt estetyczna luka. Aby ją ukryć, projektant o nazwisku Bossé zasugerował, aby umieścić we wgłębieniach kierunkowskazy. Charakterystyczne rożki, bez których Citroen DS straciłby swój charakter początkowo wykonywano z czerwonego plastiku. Szybko zyskały przydomek „cornets de frites” ze względu na podobieństwo do papierowych rożków, które upodobali sobie sprzedawcy frytek.

Citroen korzystał z różnych wersji „rożków”. Czerwony plastik pod koniec 1959 został zastąpiony stalą nierdzewną, natomiast model ID, który pojawił się w 1957 roku wykorzystywał czarne, plastikowe detale. Do początku 1958 roku można było zamówić pojazd z chromowanymi elementami wydłużającymi dach, które nazywano „trąbkami Jerycha”.

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
Michał508SebaKolo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Kolo
Gość
Kolo

Ile ma wspólnego? Tyle co i nic. Przede wszystkim to nie jest Citroen.

Seba
Gość
Seba

Raczej powinno być co ma wspólnego z 508

Seba
Gość
Seba

A prawie wszystko :D

Michał508
Gość
Michał508

DS 9 bazuje na 508L, a nie na europejskiej 508. 508L jest dłuższe od europejskiej 508 i ma szyby w drzwiach z ramkami, a europejska 508 ma bezramkowe szyby.