Renault F1 Team zaprezentowany pod koniec stycznia miał niezbyt wesołe barwy – radosną żółć łamała smutna czerń. Auto i tak łatwo będzie dostrzec na torze, ale zwykle samochody ubarwione są emblematami firm, lub promowanych przez nie produktów, więc rajdówki, czy wyścigówki nierzadko aż mienią się od różnych barw.
Renault R30, bolid m.in. Roberta Kubicy, póki co pozostanie żółto-czarny, ale przybywa na nim nowych napisów.
Całkiem niedawno podpisano porozumienie pomiędzy Renault F1 Team i MOV’IT GmbH, niemiecką spółką produkującą ceramiczne tarcze hamulcowe wykorzystywane m.in. w motorsporcie. Firma działa na rynku od 15 lat i wciąż dynamicznie się rozwija. Wprawdzie w R30 nie pojawią się produkty MOV’IT, ale logo firmy zostało już umieszczone na nosie bolidu.
Prawdopodobnie zauważalnie więcej pieniędzy przyniesie teamowi umieszczenie logo HP na osłonie silnika, czyli dużej płetwie za głową kierowcy. Hewlett-Packard jest jednym z czołowych graczy na rynku komputerów osobistych i serwerów, ale też urządzeń drukujących.
Budowanie wspólnej polityki pomiędzy Renault F1 Team i HP rozpoczęło się jeszcze w roku 2009. Nowe porozumienie dotyczące sponsoringu ma trzy cele: wzmocnienie współpracy technologicznej pomiędzy partnerami, promocję wspólnych dla obu stron wartości i innowacji oraz powiększenie rozpoznawalności marki HP na światowych rynkach.
Renault uzyska dzięki porozumieniu także dostęp do nowoczesnych technologii cyfrowych, pozwalających na wielowymiarowe analizy i symulacje tak potrzebne w tej dziedzinie sportu. Team z Enstone będzie mógł wykorzystywać nowoczesne serwery HP o wysokiej wydajności do przeprowadzania obliczeń, ale skorzysta też z nowoczesnej platformy multimedialnej High Definition HP SkyRoom służącej do przeprowadzania wysokiej jakości wideokonferencji.
Jesteśmy zachwyceni mogąc nawiązać tak szeroką współpracę ze światowym liderem branży IT – powiedział Gérard Lopez. – Formuła 1 ma oczywisty wpływ na wzrost rozpoznawalności marek, które są w nią zaangażowane i jesteśmy dumni, że Hewlett-Packard wybrał w tym celu właśnie nasz zespół. Genii Capital wierzy, że F1 może być użyta jako potężna platforma do biznesowego rozwoju. Spodziewamy się, że dzięki nawiązaniu współpracy HP zyska nowe biznesowe cele korzystając z rozwiązań business-to-business Genii Capital.
Z kolei Eric Cador z Hewlett-Packard powiedział: Jesteśmy zachwyceni, że możemy wzmocnić naszą współpracę z Aliansem Renault-Nissan i dostarczyć przy tym Renault F1 Team naszych najlepszych technologii, by wspomóc ich w dążeniu do zwycięstwa.
KG
Zdjęcia: Renault F1 Team
Najnowsze komentarze