Tym razem nie chodzi nam oczywiście o zakłady w grach liczbowych. Niemniej jednak Grupa Renault jest o krok od przekroczenia bariery miliona sprzedanych w tym roku aut gamy entry. W tej chwili, na 1,5 miesiąca przed końcem roku trudno jeszcze przewidzieć z całą pewnością, czy bariera ta zostanie przełamana, ale szanse na to są spore.
Sądząc po dynamice rozwoju tego segmentu przewidywano właśnie na bieżący rok osiągnięcie dwunastomiesięcznej sprzedaży samochodów gamy entry na milion egzemplarzy. Niestety kryzys światowy, który szczególnie mocno dotknął motoryzację, może te zapowiedzi pokrzyżować. Wprawdzie na brak zainteresowania samochodami marki Dacia oraz tymi samymi modelami sprzedawanymi pod marką Renault francuski koncern nie może narzekać, ale tak naprawdę mógł on też paradoksalnie paść ofiarą własnej popularności. Tak, jak w przypadku Dustera, tak i teraz produkcja Lodgy czy Dokkera mogą się okazać niewystarczające dla zapewnienia pokrycia podażą rosnącego popytu.
W mediach często mówi się, że załamała się sprzedaż nowych samochodów w Europie. Owszem, spadki są duże, ale na światową sprzedaż miały wpływ także inne czynniki. Nie sposób nie wspomnieć o sankcjach gospodarczych nałożonych na Iran, które dotknęły zarówno Grupę PSA Peugeot Citroën, ale odbiły się czkawką także Grupie Renault produkującej tam Logany.
Francuzi są jednak optymistami i liczą, że uda im się w tym roku sprzedać zauważalnie więcej aut gamy entry, niż w roku ubiegłym, kiedy to do nabywców trafiło 813.000 samochodów tego typu wyprodukowanych przez Grupę Renault. „A czy to będzie 950.000, czy może na przykład 1.020.000, to nie ma już większego znaczenia” – powiedział Arnaud Deboeuf, kierownik linii produktów. Zanosi się jednak na kolejny wzrost sprzedaży.
My oczywiście wiemy, że Dacia, to dobra i solidna marka, tania w zakupie i eksploatacji, a Dusterem, Lodgy, czy Dokerem zamiesza na rynku. Milion sprzedanych egzemplarzy gamy entry w tym roku byłby jednakże miłym ukoronowaniem pewnej historii i jednocześnie początkiem kolejnego jej rozdziału. I tego właśnie Grupie Renault serdecznie życzymy.
KG
Najnowsze komentarze