Z kół zbliżonych do Renault docierają informacje, jakoby w przyszłym roku francuski producent wypuścić miał na rynek 230-konną odmianę miejskiego hatchbacka sygnowaną jako R.S. Gordini. Moc tę ma generować 1,6-litrowy silnik z turbodoładowaniem, który dostarczy też 285 Nm momentu obrotowego. To o 30 KM i 51 Nm więcej, niż w obecnie oferowanym Clio R.S.
Co więcej – R.S. Gordini ma być nieco lżejsze od wersji R.S. Spodziewany spadek masy, to 25 kg, czyli mocniejszy model powinien też ważyć poniżej 1.200 kg. Zapewnić to powinno wzrost osiągów. Przypomnijmy, że Clio R.S. rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy, wydaje się więc, że wzrost mocy i spadek masy powinien zaowocować przyspieszeniem do setki poniżej 6,5 sekundy. Niektórzy twierdzą nawet, że „pęknie” bariera 6 sekund!
Renault Clio R.S. Gordini ma bazować na podwoziu Cup obniżonym w stosunku do wersji R.S. o 10 mm. Powinno być posadowione na 18-calowych kołach. Podobno przewiduje się aż cztery kolory nadwozia do wyboru – biały, szary, czerwony i oczywiście niebieski Gordini, wszystkie oczywiście z podwójnymi pasami wzdłuż nadwozia. Biały i szary mają mieć pasy niebieskie, a czerwony i Blue Gordini – białe.
Wewnątrz oczywiście skóra, alcantara, kontrastowe szwy, sportowe pedały i szereg innych elementów przynależnych niejako modelom Gordini. Nie zabraknie też seryjnego R-Link z funkcją R.S. Monitor.
Cena? Przewiduje się poziom 28.000 euro, może odrobinkę więcej. Nie będzie więc jakoś koszmarnie drogo!
KG
Najnowsze komentarze