Nowy Renault Espace został zaprezentowany w Polsce. Według producenta można nim przewieźć siedem osób. Postanowiliśmy w praktyce sprawdzić, jak wygląda ilość miejsca.
Nowy Espace VI ma siedem miejsc? To przecież niemożliwe! W życiu tam nie wejdzie siedem osób, chyba małych dzieci! Oni sobie chyba jaja robią, tam jest bardzo mało miejsca – takie i podobne komentarze pod naszym testem Espace sprowokowały nas do przeprowadzenia praktycznego testu pojemności.
Siedem dorosłych osób, najwyżsi do tyłu, na ostatnie miejsca, ustawienie foteli tak, aby jechać w długą trasę. Jak to wyglądało? Na przednich usiadły Ania i Martyna. Ustawiły fotele przednie w taki sposób, aby wygodnie jechać. Za nimi Sylwia, Anastazja i Vitali – ale musieli czekać na swoją kolej, bo żeby wejść do tyłu trzeba wykazać się jednak odrobiną sprawności fizycznej. Monika i Karolina najpierw trochę nie dowierzały, że tu usiądą ale potem obie zgodnie powiedziały „Jest tu całkiem sporo miejsca”. Zapytane czy siedzi się wygodnie – potwierdziły. „Być może nie jest to miejsce na długą podróż, ale mogę jechać” – uśmiechała się Karolina.
Po nich przyszedł czas na trójkę kolejnych podróżników. Sylwia, Anastazja i Vitali nie mieli powodów do narzekań jeśli chodzi o miejsce. Mimo ustawienia kanapy w pozycji prawie maksymalnie do przodu, na nogi pozostało sporo miejsca, nawet dla osoby podróżującej pośrodku. Trudno było narzekać.
Czy w Espace można zmieścić siedem dorosłych osób? Jak widać bez problemu. Oczywiście nikomu nie polecamy bardzo długich wyjazdów ten sposób, warto też zwrócić uwagę na fakt, iż bagażnik przy takiej konfiguracji ma pojemność nieco ponad 100 litrów i jest raczej symboliczny, ale nie zmienia to faktu, że można tak jeździć i poza komentarzami o sposobie wsiadania (nasze panie wchodziły tu w szpilkach i spódniczkach) – nie było żadnych negatywnych uwag.
Podsumowując, pomimo że nowy Espace VI jest krótszy od poprzednika, w środku oferuje sporo miejsca. Nie będzie to przestrzeń, którą znamy z legendarnego Espace IV, ale tamte czasy już nie wrócą.
Espace VI okazuje się być wygodnym, oszczędnym środkiem transportu. Zawieszenie nastawione jest na komfort, w mieście, w praktyce na 100-kilometrowej trasie po Warszawie, silnik około 60% pracował w trybie elektrycznym a zużycie paliwa wyniosło w korkach, które aktualnie panują w stolicy 5,9 litra na 100 kilometrów. Bardzo dobry wynik!
Na koniec zapraszamy Was do naszego testu Renault Espace VI oraz odpowiedzi na zadawane przez Was pytania.
Dziękujemy firmie ML Księgowość za pomoc w realizacji materiału.
Najnowsze komentarze