DACIA DUSTER ELF CUP 2019 – podsumowanie i plany na przyszły rok

1 221

W tegorocznej rywalizacji pucharu Dacia Duster Elf Cup wystartowało 10 załóg, biorących udział w cyklu Dacia Duster Elf Cup i Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych. Zwycięzcami Dacia Duster Elf Cup 2019 zostali Pascal Brodnicki oraz Ernest Górecki, którzy pojadą do Arabii Saudyjskiej, by obserwować Rajd Dakar.

Oprócz startów w rundach pod egidą Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych zawodnicy Dacia Duster Elf Cup brali także udział w cyklach międzynarodowych: FIA Central European Zone Cross Country i FIA World Cup for Cross Country Bajas.

Spośród sześciu rund w rocznej klasyfikacji pucharu Dacia Duster Elf Cup pięć rozegrano w Polsce, a jedną na Węgrzech. Tegoroczna rywalizacja była bardzo zacięta, a tytuł nierozstrzygnięty do ostatniej rundy. Dopiero na Węgrzech okazało się, kto zdobędzie puchar i nagrodę główną.

Na drugim miejscu w Dacia Duster Elf Cup uplasowali się Bartłomiej Grabowski i Adam Binięda. Ta załoga zaliczyła dwie wygrane rundy, w tym najtrudniejszą – Baja Poland. Po zaciętej walce wypadli z rywalizacji na ostatnich zawodach w Nyirád. Ekipa Grabowski/ Binięda zajęła także 3 miejsce w grupie S2 Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych.

Podium Dacia Duster Elf Cup 2019 uzupełnili Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow, zwycięzcy pierwszej tegorocznej rundy w Kłodzku. Oprócz sukcesów na rodzimym podwórku załoga rywalizowała podczas FIA World Cup for Cross Country Bajas w Rosji, Hiszpanii i Portugalii – gdzie wygrała w grupie T2/ National.

W ciągu roku uczestnicy rywalizowali na bardzo trudnych terenach poligonów wojskowych, drogach szutrowych i polnych. Samochody i zawodnicy wielokrotnie byli poddawani najtrudniejszym testom, walcząc ze swoimi słabościami, przeszkodami terenowymi, nawigacją i innymi zawodnikami. W ciągu sezonu pokonali blisko 1.500 kilometrów oesowych i 33 odcinki specjalne, z których najdłuższy liczył 150 kilometrów, a średnia długość prób z pomiarem czasu to około 70 km. Najlepsza załoga Dacia Duster Elf Cup spędziła 26 godzin, 12 minut i 39 sekund na odcinkach specjalnych.

Kolejny, trzeci już sezon za nami, więc chciałbym naszym zawodnikom pogratulować sukcesów – komentował mentor cyklu DDEC Krzysztof Hołowczyc. – Ponownie potwierdziło się, że Duster jest konkurencyjny i może z powodzeniem ścigać się nie tylko w pucharowej grupie S2, lecz także w mistrzowskiej T2. Jesteśmy bardzo dumni, że udało się uzyskać homologację T2 i zostaliśmy też zauważeni poza granicami kraju. Podczas kilkunastu zagranicznych startów zawodnicy pokazali bardzo mądrą i stabilną jazdę, a kibice przecierali ze zdziwienia oczy, że Dacia może startować na tak wysokim poziomie. Mamy bardzo dobry wskaźnik niezawodności, a nasze ekipy prawie za każdym razem osiągają metę. Dysponujemy świetnymi rozwiązaniami technicznymi i doskonałym serwisem, który sprawnie działa podczas dość krótkich przerw na naprawy. Do świata rajdów terenowych wprowadziliśmy nowe standardy pod względem dbałości o zawodników, wizerunku, przygotowania – tych wszystkich elementów, które są widoczne. Jestem zadowolony, bo słyszę dobre opinie od znanych osobistości rajdowych, jak choćby zwyciężczyni Dakaru, a obecnie szefowej Komisji Rajdów Terenowych FIA Jutty Kleinschmidt. Występujemy jako poważny zespół, który jest zauważalny nie tylko w Europie, ale i na świecie. Cieszę się także, że skupiamy grono różnorodnych zawodników. Mieliśmy takie założenie, że Dacia Duster Elf Cup będzie interesujący dla tych, którzy zaczynają karierę, ale ta nasza filozofia tak się spodobała, że wielu uczestników u nas zostaje. Sam wielokrotnie obserwowałem Dustery na rajdowych trasach, jak one sobie świetnie radzą w terenie, więc w sumie nie ma się co dziwić, że mamy wielu stałych kierowców i pilotów. Nie jest wykluczone, że mnie także zobaczycie na jakimś rajdzie za kierownicą Dacii. Zresztą cały czas staramy się podnieść poziom sportowy, tu idealnym przykładem jest Tadeusz Rzeżuchowski, który dwa lata temu zaczynał od nauki rajdowych podstaw, a obecnie jest kierowcą, który potrafi utrzymać szybkie tempo, myśleć strategicznie i ma pomysł na jazdę. Powiedzmy sobie szczerze, rajdy terenowe to także umiejętność znalezienia możliwości samochodu i czytania drogi. Ja cały czas powtarzam zawodnikom, zwycięzcy są na mecie. Śmiało mogę powiedzieć, że rozwój obsługi technicznej i umiejętności jazdy bardzo idzie do przodu.

To był świetny sezon i wspaniałe rajdy, każdy inny, emocjonujący i do końca nieprzesądzony – dodała szefowa projektu Teresa Wielowieyska-Sławek. – Dustery spisały się bardzo dobrze, zarówno w cyklu pucharowym w Polsce i na Węgrzech, jak i w innych rajdach zagranicznych: w Rosji, Hiszpanii czy Portugalii. W ten sposób udowodniły swoją niezawodność i spełniły oczekiwania nawet w bardzo trudnych warunkach. Znamy już kalendarz Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych na przyszły rok, tak więc możemy rozpocząć przygotowania do nowego sezonu.

A tak sezon podsumował szef zespołu Hołowczyc Racing Andrzej Kalitowicz – Przed nami już wkrótce czwarty sezon Dacia Duster Cup. Przez ostatnie trzy lata zebraliśmy bardzo dużo doświadczeń zarówno z rajdów w Polsce, jak i wielu rund FIA World Cup for Cross Country Bajas. To wszystko przekłada się na rozwój konstrukcji rajdowego Dustera, który mając już homologację w grupie T2, stał się poważnym konkurentem dla wszystkich liczących się w tej kategorii aut. Czas zimowej przerwy poświęcimy na przebudowę samochodów po trudnym sezonie i na zastosowanie w nich nowych rozwiązań poprawiających ich walory trakcyjne. Chcemy, żeby w przyszłym sezonie nasze auta nie tylko były szybkie i niezawodne w Dacia Duster Cup 2020, ale też sporo zamieszały w rajdowej stawce na arenie międzynarodowej. Nasz sezon rozpocznie się już na początku lutego od zimowego rajdu Baja Rosja, pierwszej rundy FIA World Cup for Cross Country Bajas, gdzie pojadą 4 Dacie Duster.

W porównaniu z poprzednim sezonem w kalendarzu zabrakło imprezy organizowanej przez Automobilklub Ziemi Kłodzkiej. Sezon rozpoczyna Baja Europe w Żaganiu, a kończy Wysoka Grzęda Baja Drawsko. Podobnie jak rok temu jedna runda zostanie rozegrana na Węgrzech.

Kalendarz RMPST 2020:

01-03.05.2020 Baja Europe
05-06.06.2020 Baja Szczecinek
25-26.07.2020 Rajd Polskie Safari
03-06.09.2020 Baja Poland
25-27.09.2020 Nyireghaza (Węgry)
09-10.10.2020 Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie

Wyniki Dacia Duster Elf Cup 2019:

1. Brodnicki/ Górecki 91;
2. Grabowski/ Binięda 67;
3. Rzeżuchowski/ Jermakow 63;
4. Cebula 51;
5. Zając 46;
6. Musiał 41;
7. Brzeziński/ Sobkiewicz 14;
8. Perzanowski/ Pinkowski 12;
9. Soroczyńska 10;
10. Sznajder/ Mroczek 1

 

Dacia Duster Elf Cup 2019 jest rozgrywany w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zostały zbudowane na bazie seryjnych aut z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, a partnerem strategicznym Motrio. Partnerami mediowymi w sezonie 2019 są Onet i Przegląd Sportowy. Organizatorzy Dacia Duster Elf Cup to: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.

www.daciadusterelfcup.pl

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Paweł Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Paweł
Gość
Paweł

Ogólnie samochód godny polecenia teraz montowane są w nim silniki Mercedesa dlatego duster tak dobrze w Polsce się sprzedaje