poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Dacia Duster Motrio Cup 2021 – ruszył piąty sezon rajdowych emocji

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-13
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
91 2
0
Dacia Duster Motrio Cup 2021
80
UDOSTĘPNIEŃ
266
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

W ostatni weekend, 9–10 kwietnia, w Drawsku Pomorskim w ramach Rajdu Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie odbyła się pierwsza z pięciu rund Dacia Duster Motrio Cup 2021.

W tym roku po raz piąty zostanie rozegrany rajdowy puchar Dacii Duster. Marka Motrio, która już od trzech sezonów jest sponsorem cyklu, w tym roku po raz drugi będzie sponsorem tytularnym Dacia Duster Motrio Cup. Motrio to francuska firma, marka części zamiennych dystrybuowanych przez Renault, przeznaczonych do samochodów różnych marek.

Jak co roku mentorem wszystkich uczestników i ambasadorem cyklu Dacia Duster Motrio Cup 2021 jest najwybitniejszy polski kierowca rajdowy – Krzysztof Hołowczyc. Obsługą techniczną Dacii również od 5 sezonów zajmuje się zespół Hołowczyc Racing.

Rywalizacja Dusterów z o wiele mocniejszymi autami startującymi w grupie T2 trwała do ostatnich kilometrów niezwykle wymagających tras drawskiego poligonu. Przygotowane przez Hołowczyc Racing Duster po raz kolejny udowodniły swoje walory w rajdach cross-country. Dowodem jest miejsce na podium załogi Grabowski/Binięda. Dodatkowo na 4 miejscu, ale z dokładnie takim samym czasem, finiszowała załoga Musiał/Siatkowski, o czym zadecydowały miejsca na poszczególnych OS-ach. Kolejna runda Dacia Duster Motrio Cup to czerwcowy rajd Baja Wysoka Grzęda Borne Sulinowo.

Ostateczna klasyfikacji zawodników startujących w Drawsku Pomorskim

Zwycięzcą pierwszej rundy DDMC została załoga Maciej Grabowski/Adam Binięda. Na drugim miejscu, z tym samym czasem co zwycięzcy, zostali sklasyfikowani Wojciech Musiał i Daniel Siatkowski. Trzecie miejsce zajęli Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow. Różnice czasów pomiędzy tymi trzema załogami były minimalne: 15 s, co świadczy o wyrównanym poziomie i zaciętej walce do ostatnich metrów.

Czwarte miejsce zajęli debiutujący w Dacii jako załoga Andrzej Kalitowicz i Pascal Brodnicki, którzy zmagali się z kłopotami technicznymi. Na piątym sklasyfikowani zostali kolejni debiutanci – Dominik Jazic i Krzysztof Kuszewski, którzy od początku narzucili wysokie tempo i długo utrzymywali się na pozycji liderów, jednak z powodu awarii auta spadli na piątą pozycję. Mety nie osiągnęło rajdowe małżeństwo Mariusz i Sabina Pietrzyccy.

Obok zawodników startujących Dusterami w Mistrzostwach Polski przewidywane jest w tym sezonie rozpoczęcie cyklu Baja Poland Series skierowanego do zawodników bez licencji, ułatwiającego wejście w świat cross-country początkującym załogom.

Chciałbym przede wszystkim podziękować za dotychczasowy wkład i zaangażowanie marki Renault w organizację pucharu Dacii Duster w latach 2017-2020 – mówi Krzysztof Hołowczyc, ambasador Dacia Duster Motrio Cup. Przez te piękne cztery lata udało się nam wspólnie zbudować naprawdę atrakcyjny projekt w rozwijającej się dziedzinie sportów motorowych, jaką są rajdy terenowe. Pomimo ograniczeń, które niesie rok 2021 dla nas wszystkich, cieszę się, że będziemy dalej realizować puchar Dacia Duster Motrio Cup w dotychczasowej formule.

Nagrody

Nagrodą główną dla zwycięskiej załogi za wygranie całego cyklu Dacia Duster Motrio Cup 2021 jest start w wybranej eliminacji Pucharu Świata FIA w 2022 roku.

Dacia Duster

Uczestnicy Dacia Duster Motrio Cup ścigają się identycznymi samochodami na bazie seryjnych aut Dacia Duster z silnikami 1.5 dCi. Rajdową wersję Dustera charakteryzuje m.in. specjalnie zaprojektowane zawieszenie, które zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne. Auto posiada również lekką konstrukcję, dobrze wyważone nadwozie i silnik Diesla o mocy podwyższonej do 130 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Konstrukcja została opracowana i wykonana przez firmę Hołowczyc Racing.

Zawodnicy startują w grupie T2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów.

Seryjna odsłona Dacii Duster jest najpopularniejszym modelem marki, który kolejny rok z rzędu pozostaje liderem segmentu SUV i jest najchętniej wybieranym autem przez klientów indywidualnych.

Informacja prasowa: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia Duster Motrio Cup 2021
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDacia Duster Motrio CupDusterRenaultSport
Udostepnij32Tweet20Udostepnij6
Poprzedni

Peugeot: kulisy prac nad nowym hipersamochodem

Następny

F1 – Grand Prix Emilii-Romanii – zapowiedź

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

F1 - Grand Prix Emilii-Romanii – zapowiedź

Grupa Renault wraz z partnerami tworzy Software Republique

Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Cezar - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Tomasz O - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Tomasz O - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Tomasz O - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Bart - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Slawo - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.