Nowa Dacia Duster to fenomen. Niedrogi samochód w modnym kształcie, który ma wszystko to co potrzebne, chociaż w kilku aspektach odstaje od konkurencji, sprzedaje się coraz lepiej. Podobnie jak w Polsce, niemieccy klienci wybierają lepiej wyposażone wersje. Kim jest typowy klient?
Blisko 60% Niemców wybierających tanią markę kupiło nową Dacię Duster w wersji Prestige. Około 20% klientów wybrało najwyższy poziom wyposażenia Adventure. Najtańsze Dustery kupowane są w zasadzie w jednostkowych przypadkach a i to tylko przez firmy, do konkretnych zastosowań. Dlaczego ten samochód jest tak popularny nawet u naszych bogatych sąsiadów?
Decydujące znaczenie ma tutaj stosunek ceny do możliwości. W Niemczech wersja Adventure kosztuje 18.900, a Prestige 15.750 euro. Za te pieniądze otrzymuje się pełnoprawnego SUVa o stosunkowo wysokim komforcie zawieszenia, który równie dobrze poradzi sobie z wysokimi krawężnikami w mieście, co kiepskimi drogami czy w terenie. Co więcej, klienci są zadowoleni z tych samochodów i stają się lojalnymi klientami. Według badań, które przeprowadzono w Niemczech, 60 procent nowych nabywców posiadało wcześniej właśnie Dacię. Biorąc pod uwagę, że pierwsze wersje tych samochodów były bardzo uproszczone, to dobry prognostyk na przyszłość.
Kim jest typowy klient na Dustera w Niemczech? To mężczyzna, który ma 56 lat. Według Dacii głównym powodem decyzji o zakupie dla większości klientów był przede wszystkim bezkonkurencyjny stosunek ceny do wydajności.
Dacia nie poprzestaje jednak na tym – u naszych zachodnich sąsiadów ma bardzo rozpoznawalnego ambasadora marki, Mehmeta Scholla, byłego sportowca. Wśród niemieckich fanów piłki nożnej Scholl był jednym z najpopularniejszych piłkarzy.
źródło: Dacia DE
Najnowsze komentarze