Dacia Duster w wersji Prestige wybierana jest przez blisko 60% klientów tej marki w Niemczech

39 7 021

Nowa Dacia Duster to fenomen. Niedrogi samochód w modnym kształcie, który ma wszystko to co potrzebne, chociaż w kilku aspektach odstaje od konkurencji, sprzedaje się coraz lepiej. Podobnie jak w Polsce, niemieccy klienci wybierają lepiej wyposażone wersje. Kim jest typowy klient? 

Blisko 60% Niemców wybierających tanią markę kupiło nową Dacię Duster w wersji Prestige. Około 20% klientów wybrało najwyższy poziom wyposażenia Adventure. Najtańsze Dustery kupowane są w zasadzie w jednostkowych przypadkach a i to tylko przez firmy, do konkretnych zastosowań. Dlaczego ten samochód jest tak popularny nawet u naszych bogatych sąsiadów?

Decydujące znaczenie ma tutaj stosunek ceny do możliwości. W Niemczech wersja Adventure kosztuje 18.900, a Prestige 15.750 euro. Za te pieniądze otrzymuje się pełnoprawnego SUVa o stosunkowo wysokim komforcie zawieszenia, który równie dobrze poradzi sobie z wysokimi krawężnikami w mieście, co kiepskimi drogami czy w terenie. Co więcej, klienci są zadowoleni z tych samochodów i stają się lojalnymi klientami. Według badań, które przeprowadzono w Niemczech, 60 procent nowych nabywców posiadało wcześniej właśnie Dacię. Biorąc pod uwagę, że pierwsze wersje tych samochodów były bardzo uproszczone, to dobry prognostyk na przyszłość.

Kim jest typowy klient na Dustera w Niemczech? To mężczyzna, który ma 56 lat. Według Dacii głównym powodem decyzji o zakupie dla większości klientów był przede wszystkim bezkonkurencyjny stosunek ceny do wydajności.

Dacia nie poprzestaje jednak na tym – u naszych zachodnich sąsiadów ma bardzo rozpoznawalnego ambasadora marki, Mehmeta Scholla, byłego sportowca. Wśród niemieckich fanów piłki nożnej Scholl był jednym z najpopularniejszych piłkarzy.

źródło: Dacia DE

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
11 Wątki komentarzy
28 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
29 Autorzy komentarzy
PuotrTobiaszNemoJaaaaaaaaJaś Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tomasz
Gość
Tomasz

Byłem obejrzeć dutera prestige w salonie, kończy mi się leasing i myślałem o czymś trochę mniejszym, ale nadal suv. Nie wiem nad czym te zachwyty, rozumiem, że większość kupujących kieruje się ceną, ale jakoś wnętrz jest na poziomie skody felicji z 1995 roku, do tego „zapach” tworzyw, wykładzina bagażnika jak jakiś koc.Jedyne co mi się podobało to kierownica.

techroad
Gość
techroad

Mam od trzech miesięcy nowego Dusterka Techroad, więc może skomentuje. Wnętrze owszem, jest proste, ale mi bardziej przypomina nowego Polo w najtańszej wersji, ewentualnie Octavię. Zapachu nie zauważyłem, a w bagażniku mam gumowy dywanik. To tani samochód, nie ma co oczekiwać cudów

Tomasz
Gość
Tomasz

Wiem, że jest proste, ale mam porównanie z autami typu nowa ibiza, polo, rio, picanto, ale oprócz twardości nie mają innych cech wspólnych. Deska ładnie narysowana, ale jakość… Za 5-6 tys więcej jest sportage 132KM 1.6 dynamika podobna wyposażenie też, a o jakości wnętrza nie wspomnę i do tego 7lat gwarancji. Tak jak byłem na tak od momentu pojawienia się modelu 2 generacji, tak po wizycie w salonie szybko mi przeszło.

Tomasz
Gość
Tomasz

Jedyna możliwość zakupu w moim przypadku, to brać golasa z klimą i wybranym przez siebie silnikiem. Wtedy ten zakup ma jakiś sens 60-65 tys, ale nic powyżej.

J
Gość
J

Hej! O ile dobrze kojarzę, to Sportage startuje od 80.000 w górę i LPG w niej nie uświadczysz. W cenach od 80.000 można poszukać innych kąsków, ale to już kwestia indywidualnych wyborów, zasobności portfela, gustu. To nie jest mało pieniędzy…

DaciaKlub
Gość
DaciaKlub

Też patrzyłem na oferty Skody, Hyundaia i niestety za fajne auto trzeba dać 90-100 tyś. Ostatecznie za 65 jest Duster. I nie żałuje ani złotówki.

Prawda
Gość
Prawda

jak kupujesz „cenę” i to jest twoje kryterium wyboru to czego masz żałować?

Tomasz
Gość
Tomasz

Mam dustera 1.6 + fabryczna instalacja gazowa wersja Laurent z 2017r.,i jestem bardzo zadowolony to prosty i funkcjonalny samochód .

Tomasz
Gość
Tomasz

tak od 80000, a duster w prestige 74.000 1.3 130KM, kia wieksze, zwlaszcza na tylnich siedzeniach

Adam
Gość
Adam

Mam podobny dylemat, tyle że ja chce napęd 4×4 i najchętniej diesla. Za takiego Dustera w wersji prestige trzeba zapłacić powyżej 80tys, a to już całkiem sporo jak na budżetowe auto. Z drugiej strony w tej cenie kupię coś z konkurencji ale z napędem tylko na przód. Nie ma idealnego rozwiązania, Duster owszem ale po doposażeniu cena zbliża się do konkurencji i pojawia się problem. Owszem zawsze można kupić golasa ale czy wtedy faktycznie będziemy zadowoleni z zakupu… :-/

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Bo kupowanie Dustera za 80 tys. to lekkie nieporozumienie, chyba że komuś zależy na napędzie 4×4 to wówczas dalej nie ma konkurencji. Ale siła Dustera u nas to przedział 55-65 tys, tutaj nie nie ma konkurencji przy tej wielkości auta i prześwicie. Jak chcesz przeznaczyć 80 tys. + to pomyliłeś adresy. Ja jestem zadowolony bo kupiłem Prestige`a za 61300 plus darmowy bona na akcesoria 800 zł. A w golasie Kii nie ma nawet czujników parkowania czy automatycznej klimy, jak się ją jakoś minimalnie wyposaży to przekraczamy 90 tys. Czyli de facto musimy wyłożyć 30 tys. więcej, a to już sporo.… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Hmm. To kup kierownicę. Zawsze to coś jeśli jedynie to uważasz za najlepszy element w tym aucie. Każdy ma swoje gusta ale spory Felicja 95roku a duster to inna epoka. Chyba że zatrzymałeś się w tamtych czasach. Pozdrawiam

Milo
Gość
Milo

Porównaj sobie zbliżone wersje wyposażenia innych marek i ich ceny. To chyba oczywiste, że Duster „wgrywa” ceną. Ale co kto lubi.

sens
Gość
sens

Podstawowa wersja z silnikiem 1.6 miała sens za 60 tysięcy to hyundai elantra 1.6 jest lepszy a 15 cm prześwit wystarczy na nasze drogi.

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Ja potrzebowałem prześwit 20 cm poza tym Elantra nie jest SUV-em.

sens
Gość
sens

Dacia to podniesiony checzbek nawet w specifacji jest napisane że to comboi 3, a bagażnik jak w sedanie nawet połowa tego bo pod sufit nikt nie kładzie . vw tuareg volvo x90 to są suvy.

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Duster ma 21 cm prześwitu, powodzenia z szukaniem takiej wartości w podniesionych hatchbackach.
Gdzie ta specyfikacja?

Sens
Gość
Sens

W oświadczeniu dilera renault potrzebnym do rejestracji samochodu jak byk napisane typ nadwozia kombi nie SUV .Fiat Qubo 22 cm prześwit typ nadwozia mini WAN. nie SUV

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Kolego prześwit tego fiata to 150 mm, widzę że chcesz mieć rację na siłę, ale coś Ci nie wychodzi.
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/fiat/qubo/fiorino-qubo/

sens
Gość
sens

Qubo seria1 nie fiorino na Autocentrum

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Przecież tego już dawno nie klepią.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Gdybym myślał nawet 7 lat, to nie wymyśliłbym tego „checzbeka”. Gratuluję polszczyzny.

Rozbawiony
Gość
Rozbawiony

„comboi 3” i „specifacji” też nieźle brzmi, hehehe.
Gimbaza rządzi.

sens
Gość
sens

To jest 3 wersja dustera czy nie

Dariusz
Gość
Dariusz

Duster to auto dla ludu a nie na salony!Jak ktoś chce brylować po bulwarach Warszawy to są inne suvy za ponad 100tyś.Wiekszosc ludzi pisze opinie na podstawie – właśnie czego , własnych przemyśleń nie siedząc w aucie.Gdzie jest ten niby przykry zapach itp ?

Obywatel NK
Gość
Obywatel NK

Niemiec potrafi liczyć pieniądze i oszczędzać, Polak musi wydać wszystko i jeszcze się zapożyczyć mieszkając w bloku na 55 m2, mając za to SUV-a za połowę wartości mieszkania. Zazdrość sąsiada bezcenna, jeździć Dacią to przecież wstyd.

Tim
Gość
Tim

Uwielbiam się wstydzić zamiast wywalać 100 tysi wywaliłem 65 dzięki czemu zimą wstydziłem się 2 tygodnie na Maderze w czerwcu będzie wstyd i siara na Sycyli a we wrześniu to już mi zostanie tylko bieda w Grecji …bo co innego!!?

Pasjonat Dacii
Gość
Pasjonat Dacii

Ja się wstydzę w loganie i jestem mega zadowolony z tego wstydzenia. Wolę najtańszą Daćkę ale nową a nie używany złom z zachodu za którym Niemiec płakał jak sprzedawał bo specjalnie dla Polaczka trzymał auto na dywanie pod kocem i nie pierdział w fotel. :)))))

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Smuteczek )-:

Nemo
Gość
Nemo

Co to jest TYŚ?

Marcin
Gość
Marcin

Mam od 3miesiecy. Autko śmiga i jestem zadowolony. W tych hajsach nic lepszego (nowego) z takim wyposażeniem nie kupisz. Porównywanie tego auta z topowymi markami jest bez sensu. Wole nowy duster niż zjechany i lekko zmęczony 5/6 letni pojazd przywieziony z zachodu. Moje zdanie nie każdy musi tak uważać. Pozdrawiam wszystkich.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Jakieś przykłady na te lepsze samochody za te pieniądze? Oczywiście mamy na myśli samochody fabrycznie nowe, prawda?

Molo
Gość
Molo

Pewnie chodzi o skode fabie

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Też jestem ciekaw, czekam na tę listę jak i cała Europa

Aga
Gość
Aga

Ja mam Dacie Duster prestige od tygodnia i jestem bardzo zadowolona. Za te pieniadze nowy samochod z gwarancją na 5 lat z takim wyposazeniem jest ok. No oczywiście to nie BMW i Mercedes, ale kup coś za 70 tyś, a kup coś za 270 tyś, pewnie będzie różnica.

Jaś
Gość
Jaś

W zeszłym roku dołączyłem do zadowolonych właścicieli Dusterów. Cena 61000 zł . 1,6 SCE i mam wszystko czego potrzebuję. Jeżdżę głównie po mieście i od czasu do czasu po nieutwardzonych drogach, sprawdza się doskonale.

Jaaaaaaaa
Gość
Jaaaaaaaa

A ja mam nowy duster 1.6 LPG oprócz budy to nissan qashqai. podłoga Zawieszenie silnik skrzynia osprzęt wszystko nissan. 9l gazu na 100 km. Nic się nie psuje i luzik.

Tobiasz
Gość
Tobiasz

Jak ktoś koniecznie musi mieć nowego SUVa i nie wyda więcej niż 80 tys. to i tak jest skazany na Dustera i musi jakość plastików we wnętrzu po prostu przełknąć. Tak naprawdę to do 100 tys. jak chce się mieć uczciwe wyposażenie (automatyczna klima, czujniki deszczu zmierzchu itp.) za bardzo nie ma z czego wybierać, w zasadzie jedynie Kia Sportage i Renault Kadjar. Dopiero powyżej 100 tysięcy złotych można zacząć przebierać w ofertach.

Puotr
Gość
Puotr

Mam prestige tce 150 ze wszystkim na pokladzie co mozna do Dustera z opcji dołożyć oczywiscie 4×2 bo nie jest mi naped 4×4 potrzebny cena 71 tys
Za podobna konkurencje minimum 30 tys
A nadal wcale ta konkurencja nie jest lepsza
Pod warunkiem ze dobrze konkurencje porownacie nie mylac klas????
Co najczesciej ma miejsce
Jest to auto zaskakujaco dobre bardzo dynamiczne nieźle spasowane i wyciszone
Dlatego ten co nie jeździ nie zrozumie
Zamiata konkurencje i tyle a na obecnym Dusterze sie nie zatrzyma Dacia bedzie nadal podnosila poprzeczke