Dacia Jogger szturmem zdobyła serca i portfele klientów. Dostępna zarówno w wersji z LPG, benzynowej a niedługo także hybrydowej, ma liczne zalety i niewiele wad. Te drugie są zresztą rekompensowane znakomitym stosunkiem możliwości do ceny.
Dacia Jogger może zabrać na swój pokład aż 7 dorosłych osób razem z kierowcą. To ewenement na rynku i jedyny samochód tego typu w swojej klasie. Dzięki potężnemu rozstawowi osi nawet na ostatnich dwóch miejscach dorośli nie będą narzekać. To jednak nie koniec plusów tego samochodu. Dacia Jogger ma w zanadrzu jeszcze fabryczną instalację LPG. 100-konny silnik ze zintegrowaną instalacją sprawuje się nadzwyczaj dobrze i nie nastręcza problemów. Wszystko jest zintegrowane z fabrycznym komputerem, poznamy więc nie tylko spalanie ale i zasięg.
Nie bez znaczenia będzie znakomity wygląd, Jogger to rewolucja w porównaniu do niezbyt eleganckiej Lodgy czy nieco przestarzałego wyglądu Logana MCV. Tył można bez trudu pomylić z samochodami Volvo i gdyby na tylnej klapie przykleić znaczek szwedzkiego producenta, wiele osób by się nabrało. Serio!
Bardzo fajną opcją jest możliwość zakupienia fabrycznego namiotu z akcesoriami do spania. Jogger zmienia się wtedy w całkiem funkcjonalny kamper! Rozwiązanie nazwano Jogger Sleep Pack i przetestowaliśmy je jesienią. Redaktor Kozikowska nie narzekała na brak wygód!
Ale Jogger to nie tylko zalety. Są tacy, którzy narzekają na moc silnika. Trzeba uczciwie przyznać, że najczęściej to osoby, które nie jeździły Joggerem, ale fakt jest faktem – w Polsce na razie nie ma wersji mocniejszej niż 110 KM. To silnik benzynowy. Osoby szukające mocniejszego napędu muszą uzbroić się w cierpliwość – silnik hybrydowy pojawi się w ofercie marki, ale daty jeszcze nie znamy. Hybrydowy wariant Joggera ma 140 KM i według recenzji mediów, które miały okazję nim jeździć – jest bardzo oszczędny.
Nie wszystkim przypadnie też do gustu wnętrze Joggera. Chociaż jest estetyczne i schludne, ma też materiałowe wykończenia, to jednak twardy plastik oraz uproszczona nawigacja/radio zdradzają skąd bierze się niska cena samochodu.
Jogger nie ma też napędu 4×4, nie każdy zaakceptuje nieco słabsze wyciszenie niż u innych producentów, ale nie ma dramatu. Jest LPG, jest benzyna, jest hybryda, ale .. nie ma diesla. 1.5 dCi już wychodzi z produkcji.
Czy warto kupić Dacie Jogger? Na to pytanie trzeba odpowiedzieć sobie samemu, najlepiej po dłuższej jeździe próbnej, na którą można umówić się w salonach marki na terenie Polski lub przez internet.
Najnowsze komentarze