Francja jest największym rynkiem eksportowym Dacii. W zakończonym niedawno pierwszym półroczu Francuzi nabyli ponad 64.000 samochodów sygnowanych logo rumuńskiej marki. Logo odświeżonym w ubiegłym roku.
Taka sprzedaż pozwoliła Dacii wykroić ok. 5% rynku nowych aut we Francji. To wynik lepszy, niż koncernów uznanych i obecnych na nadsekwańskim rynku od lat, takich, jak GM, Fiat, BMW, czy Mercedes. Owszem – dwie ostatnie marki oferują auta tzw. premium, ale nie zmienia to faktu, że sprzedają we Francji mniej samochodów, niż Dacia!
Tylko w czerwcu uzyskano sprzedaż na poziomie 12.075 sztuk, co oznacza podwojenie w stosunku do czerwca 2009. Najlepiej sprzedającym się we Francji modelem Dacii jest Sandero (chodzi o sprzedaż dla klientów indywidualnych). Wielkim przebojem jest też oczywiście Duster, pierwszy SUV sygnowany rumuńską marką.
Żeby było ciekawiej na Sandero zasilane LPG trzeba we Francji czekać ok. 5-6 miesięcy! Niemal całość z wyprodukowanych od stycznia do maja Sandero LPG trafiła na eksport – głównie do omawianej Francji i do Włoch. W obu tych państwach można liczyć na ulgi podatkowe za użytkowanie auta zasilanego czystszym paliwem.
Jeżeli chodzi o Dustera, to pierwszego SUV-a Dacii, napędzanego zresztą silnikami Renault, we Francji zamówiło już 10 tys. osób! Czas oczekiwania na to auto sięga we Francji i w Niemczech nawet pół roku!
Dacia nieźle sprzedaje się również w Hiszpanii, w której – po ubiegłorocznym dotkliwym kryzysie – sprzedaje się nieźle potrajając wyniki! W I połowie 2010 roku zarejestrowano w krainie Seata 10.364 Dacie, co dało firmie 1,89% udziału w rynku aut osobowych wobec 0,87% rok wcześniej w tym samym okresie. Duster znajduje się w ósemce najlepiej sprzedających się samochodów klasy SUV!
KG
Najnowsze komentarze