Dacia sprzedaje samochody wyposażone w silniki z fabryczną instalację gazową, które wybiera siedmiu na dziesięciu klientów marki we Włoszech. Elektromobilność może na razie poczekać. Skąd ta popularność LPG?
Włochy to, oprócz Polski, jeden z największych rynków zasilania samochodów autogazem. Jeździ tutaj aż 2,5 miliona aut na LPG. Dostrzegają to przynajmniej niektórzy producenci, którzy zamiast wkładać pieniądze w drogą i nadal niepewną elektromobilność, kontynuują swoją przygodę z klasycznymi napędami. Autogaz jest postrzegany jako paliwo tanie i bardziej przyjazne środowisku, bowiem z jego spalania powstaje około 10% mniej CO2 niż w przypadku klasycznej benzyny.
Zobacz: Test Dacii Duster z LPG. Czy 100 KM wystarcza?
Dacia, jako producent budżetowych samochodów, promuje niskie koszty eksploatacji. Duster, Logan, Sandero i Jogger z fabryczną instalacją gazową mogą mieć nawet pięć lat gwarancji co zapewnia posiadaczom tych aut poczucie bezpieczeństwa i spokojną a przy tym niedrogą eksploatację.
Zobacz: Nowa Dacia. Sprawdź aktualne ceny i wybierz swój samochód
Dla użytkownika nie ma różnicy w jeździe na gaz czy benzynę. System samochodu sam wybiera rodzaj paliwa i niezauważalnie się między nimi przełącza. Popularność LPG nie może dziwić, bo autogaz jest blisko dwukrotnie tańszy niż benzyna, co bardzo szybko zwraca nieco wyższy koszt zakupu auta. Obecnie dopłata do fabrycznej instalacji gazowej to w Dacii dwa tysiące złotych. Łatwo obliczyć, że odzyskamy te pieniądze nawet przy niewielu pokonywanych kilometrach miesięcznie.
Zobacz: Dacia Jogger. Pierwsza jazda nowym hitem marki. Opinie, awaryjność, cena.
Na świecie jest 28 mln pojazdów zasilanych gazem płynnym, dlatego, LPG nadal pozostaje kluczowym aktywem dla Dacii. Sama marka stała się filarem grupy Renault, osiągając duże zyski i zdobywając spory udział rynkowy. Dacia Sandero jest przecież dzisiaj najchętniej kupowanym w Europie nowym samochodem. Popularność nie może dziwić. Dacia uważnie obserwuje trendy w motoryzacji i zdaje się mówić jak jest: klienci wolą LPG, elektromobilność niech sobie poczeka.
Najnowsze komentarze