Dacia zdobywa coraz większą popularność w Europie, dzięki ofercie przystępnych cenowo modeli takich jak Duster i Sandero. W pierwszym kwartale roku 2019 Dacia zanotowała największy wzrost udziału w rynku i była wybierana chętniej niż Nissan, Hyundai i Kia.
Dacia, czyli marka należąca do koncernu Renault może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami sprzedaży w Europie. Według danych JATO Dynamics, w pierwszym kwartale roku 2019 roku, rumuński producent zanotował rekordowy 3,63% udział w rynku, czyli o 0,61 pkt procentowego większy niż w pierwszym kwartale 2015 roku. Jest to największy wzrost spośród wszystkich marek oferowanych na Starym Kontynencie. Sprzedaż wyniosła 150.000 egzemplarzy samochodów osobowych i tym samym Dacia znalazła się na 13 pozycji rankingu. Marka wyprzedziła takich producentów jak Nissan, Hyundai i Kia.
Dacia Sandero jest najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych w Europie. Model stanowił 44% wszystkich rejestracji osób prywatnych. II generacja Dustera była trzecim najlepiej sprzedającym się małym SUV-em, z kolei rejestracje Logana wzrosły o 39%. Model zajął pierwsze miejsce w segmencie B-sedan. Tymczasem Dokker nadal jest jednym z najpopularniejszych vanów na rynku.
Dużą niespodzianką była Tesla. Model 3 szybko zdobył europejskie rankingi elektrycznych samochodów i wyprzedził liderów segmentu czyli modele Nissan Leaf i Renault Zoe. W pierwszym kwartale sprzedano 19,6 tys. egzemplarzy Modelu 3.
Duży wzrost udziału w rynku obok marki Dacia, zanotował także Citroen. Najlepiej sprzedającym się modelem spod znaku szewronów pozostaje C3. Liczba rejestracji pojazdu prawie dorównywała wynikom Peugeota 208, Forda Fiesty i Opla Corsy. Sukces Citroena był również wspierany przez najnowszą ofertę SUV-ów. C3 Aircross był drugim najlepiej sprzedającym się modelem Citroena i piątym najlepiej sprzedającym się crossoverem. Z kolei Citroen C5 Aircross zajął drugie miejsce w segmencie kompaktowych SUV-ów we Francji w marcu tego roku.
Źródło: JATO Dynamics
Najnowsze komentarze