Dacia przygotowuje do zaostrzonej walki konkurencyjnej na europejskim rynku. Mało kto dostrzegł, że w ostatnich tygodniach marka podjęła kilka decyzji, które mają wpływ na cały rynek samochodowy.
Dacia zmienia swój wizerunek, pozycjonowanie, wprowadza nowe modele i zamierza przejąć pozycje, które do tej pory zajmowała konkurencja. Na celowniku są m.in. Toyota i Skoda. Ku pewnemu zaskoczeniu rynku marka podjęła też inne działania, których celem jest zwiększenie wartości swoich samochodów. To bardzo mądry ruch, który napędza też zainteresowanie klientów a przy tym nie dewaluuje oferty. O czym mowa?
Dacia zaczęła na niektórych rynkach wydłużać gwarancję. Zamiast walczyć ceną, postanowiono pójść sprawdzoną drogą i dać klientom poczucie pewności, wpływające na postrzeganie całej marki. Siedem lat gwarancji we Francji i w Hiszpanii, dodatkowy rok gwarancji przy serwisowaniu samochodów w ASO w Niemczech – to dopiero początek.
W ten sposób grupa Renault uzyskuje dużą przewagę konkurencyjną – zmienia ofertę w punkcie, który jest słabszą stroną innych marek. Co ciekawe, przygotowania do zmiany oferty są prowadzone także w Polsce, ale Dacia się oczywiście nie chce tym chwalić, zanim nie wprowadzi rozwiązania na rynek. Możemy jednak spodziewać się jakichś zmian i to jeszcze w tym roku. Okazją do ogłoszenia nowych propozycji może być zbliżające się podsumowanie wyników za rok 2023, które będzie miało miejsce na początku lutego.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje na samochody z LPG
Dacia działa sprytnie – dzisiaj jest to marka z najwyższymi wartościami rezydualnymi, bardzo popularna wśród klientów indywidualnych. Zmiany w ofercie związane z gwarancją to bardzo dobry ruch, który powinien zachęcić nowych nabywców.
Mamy bowiem na rynku samochód, który oferuje fabryczną instalację LPG – a więc niskie koszty eksploatacji, dobrze wygląda, kosztuje nadal rozsądne pieniądze i można nim spokojnie jeździć wiele lat. Tak powinna wyglądać dobra oferta.
Najnowsze komentarze