Dacia przekonała do siebie nawet zdystansowanych często do samochodów spoza ich kraju Niemców. W 2023 roku sprzedano tam blisko 70 tysięcy nowych aut tej marki. Marka walczy o dalszy wzrost i wydłuża w tym kraju gwarancję o rok.
Dacia coraz śmielej poczyna sobie na niemieckim rynku. Rok 2023 przyniósł rekordową sprzedaż w wysokości 68.585 aut. Udział w całym rynku zbliża się do 2,5% a w rynku indywidualnym przekroczył 5,5%, co przy tak duże konkurencji i przyzwyczajeniach klientów jest wynikiem wręcz zaskakującym. Firma przygotowuje się do ofensywy sprzedażowej, związanej z nowym Dusterem i podkreśla, że ilość zamówień zapowiada się na najwyższą w historii. Z tego zresztą powodu fabryka w Mioveni zwiększa zatrudnienie.
To nie jedyna nowość, bowiem w drugiej połowie roku w salonach powinna pojawić nowa Dacia Spring 2, mocno zmieniona w stosunku do pierwszej generacji, zachowując jednak znakomitą cenę.
Zobacz: aktualności na temat samochodów Dacia. Codziennie
Filozofia Dacii polegająca na sprzedaży modeli bez rabatów i nieuczestniczeniu w wojnach cenowych pozostaje niezmieniona. „Dbamy o wartość rezydualną samochodów i zadowolenie klientów. Nasza cena katalogowa obowiązuje w całym kraju – i nie oferujemy żadnych rabatów” – mówi Thilo Schmidt, szef marki w Niemczech, w wywiadzie dla Autoren-Union Mobilität. Ta strategia przynosi efekty w postaci najwyższych wartości rezydualnych na rynku.
Zobacz: testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie
„Wydłużamy gwarancję. Jeśli przeglądy będą wykonywane w autoryzowanych stacjach obsługi, nasi klienci otrzymają dodatkowy rok gwarancji. Pojazdy, którym wkrótce gwarancja się kończy, również skorzystają z tego rozwiązania.” – dodaje Schmidt.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje na wersje z LPG
Plan Dacii nie jest skomplikowany: stały, powolny wzrost i dbanie o wartość samochodów u klientów. Jak na razie sprawdza się znakomicie.
Najnowsze komentarze