Nowa Dacia Spring została usunięta z katalogu producenta we Francji pod koniec 2023 roku jako efekt zmian w zasadach przyznawania premii ekologicznej na zakup aut elektrycznych. Wraz z początkiem 2024 roku „Wiosna” powraca z nowo skalkulowaną ceną.
Spring uznawany za najtańszy samochód elektryczny trafił do produkcji w 2021 roku i z miejsca zyskał zainteresowanie klientów poszukujących miejskiego modelu o alternatywnym napędzie. Możliwość otrzymania premii ekologicznej dodatkowo podsycała popularność, ale po wprowadzeniu nowych zasad we Francji, elektryk Dacii nie będzie miał już tak łatwo. Od 15 grudnia dopłata nie obejmuje już modeli, które tak, jak Dacia Spring są produkowane w Chinach. Jako następstwo zmian, rumuńska marka wycofała pojazd z francuskiej oferty, ale wraz z początkiem 2024 roku elektryk znów jest dostępny i to w zmienionej cenie. Konkurowanie z nowym modelem Citroena może być jednak bardzo trudne.
Dacia Spring kosztuje obecnie 18.400 euro (ok. 80 tys. zł) w podstawowej wersji Essential. Jest to spadek o 2400 euro w porównaniu do cennika z ubiegłego roku, ale modelowi rośnie konkurencja. W ubiegłym roku Citroën zaprezentował nowy model ë-C3, który we Francji kosztuje 23.300 euro. Po odliczeniu premii ekologicznej, która w 2024 roku ma zostać obniżona z 5 do 4 tys. euro pozostaje nam kwota 19.300 euro. Niby więcej niż u Dacii, ale elektryk spod znaku szewronów jest większy, mocniejszy i oferuje nieco lepszą autonomię.
W ofercie Springa znajduje się również wersja Expression wyceniona na 19.700 euro oraz najwyższa wersja Extreme wyposażona w silnik mocy 65 KM, która kosztuje 19.900 euro. W obliczu propozycji Citroena oraz nowych regulacji we Francji, Dacia może mieć problem, by zachęcić klientów do zakupu a przynajmniej do momentu debiutu II generacji.
W Polsce Dacia Spring dostępna jest wyłącznie z zapasów magazynowych dealerów. Cena wersji Expression wynosi 106.900 zł.
Najnowsze komentarze