Dacia wierzy w LPG i uważa, że autogaz ma przed sobą wielką przyszłość – powiedział w wywiadzie dla hiszpańskiego dziennika Capital.es, dyrektor marki Dacia w tym kraju, Francisco Hidalgo.
LPG jest oferowane wraz z silnikami 1.0 TCE o mocy 100 KM. Instalacja fabryczna została bardzo mocno zintegrowana z samochodem, komputer pokładowy pokazuje m.in. zużycie paliwa oraz zasięg a gniazdo LPG znajduje się tam, gdzie wlew paliwa. Rozwiązanie to jest montowane w modelach Duster, Sandero oraz Jogger.
Zobacz: Dacia Jogger – opinie, pomiary, test redakcyjny
„Dacia jest jedyną marką, która w całej gamie swoich silników spalinowych oferuje technologię LPG (liquid petroleum gas). LPG oferuje użytkownikom szereg korzyści, takich jak etykieta ECO; zasięg ponad 1200 km; oszczędności rzędu pięciu euro na 100 km; 10% niższa emisja CO2 itp. Wszystko to przyczynia się do tego, że jesteśmy liderami hiszpańskiego rynku z 86% udziałem w tym segmencie” – mówił Fancisco Hidalgo.
Dacia uważa, że LPG ma przed sobą wielką przyszłość a marka będzie jeszcze długo produkować napędy klasyczne. Autogaz jest bardziej przyjazny dla środowiska od benzyny i Unia Europejska traktuje je jako zieloną energię.
Zobacz: Nowe samochody Dacia. Promocje
„Technologia LPG ma przed sobą wielką przyszłość i będzie trwała jeszcze długo. Sprzedaż LPG w Hiszpanii wzrosła o 250% w ciągu ostatnich pięciu lat. […[ Warto zaznaczyć, że LPG UE uznaje ją za zieloną energię, ponieważ zmniejsza emisję NOx o 68% i przyczynia się do zmniejszenia efektu cieplarnianego poprzez redukcję emisji CO2 o 14%. Minimalizuje również poziom hałasu o 50%, co daje jej etykietę ECO. Jest to technologia, przed którą jeszcze długa droga.” – dodał Hidalgo.
źródło: Capital.es
Najnowsze komentarze