Dacia Jogger otrzyma wkrótce nowy napęd hybrydowy. Będzie to jedyny model marki z tego typu rozwiązaniem, przynajmniej w ciągu najbliższego roku – dowiadujemy się ze źródeł zbliżonych do fabryki. Oznacza to, że ani Sandero ani Duster nie dostaną hybrydy.
Dzisiaj oferta silnikowa Dacii Jogger wygląda następująco: podstawową jednostką jest 1.0 ECO-G o mocy 100 KM, który ma fabryczną instalację LPG. Zbiornik gazu ma 50 litrów (mieści około 40l) a całość pracuje bezobsługowo. 100 KM wystarcza dla przemieszczania się a auto, dzięki stosunkowo niskiej wadze, sprawia wrażenie dość dynamicznego. Druga opcja to 1.0 110 KM, zasilany wyłącznie benzyną. 10 KM więcej to teoretycznie niewiele, ale Jogger z tym napędem jest całkiem sprawnie jeżdżącym autem – o czym przekonaliśmy się w naszym niedawnym teście.
Zobacz: Nowe samochody Dacia
Jednak dla części potencjalnych nabywców Joggera 110 KM to zdecydowanie za mało i chcieliby więcej. Pod maskę nowego modelu nie trafią jednak 130 i 150-konne jednostki znane z Dacii Duster. Te zarezerwowane są tylko dla SUVa i jego ewentualnych następców. Będzie za to hybryda, składająca się z silnika wolnossącego i wspomagającego go napędu elektrycznego.
Zobacz: Test Dacia Jogger z LPG – opinie, spalanie, awaryjność
Dacia ma dwie możliwości: albo skorzysta ze sprawdzonego już 140-konnego napędu E-tech, znanego choćby z Clio, o mocy 140 KM, albo wprowadzi nową hybrydę 1.8. Ze względu na krótki czas jaki pozostał do premiery Joggera bardziej prawdopodobna jest ta pierwsza opcja. 140 KM i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego powinno sprawnie napędzać Joggera.
Dacia Jogger pozostanie jednak na razie jedynym autem z hybrydą. Zobaczymy ją już w przyszłym roku. Cena? Dopłata do hybrydy w stosunku do 1.0 110 KM powinna wynieść około 15.000 zł, co znaczyłoby, ze 5-miejscowa maksymalnie wyposażona wersja SL Extreme kosztowałaby ze 140-konną hybrydą około 99.000 zł.
Najnowsze komentarze