Od Peugeot 208 do 5008 – nomenklatura prawie całej gamy modelowej francuskiego producenta kończy cyfra 8. Wyjątek stanowią większe pojazdy takie jak Rifter i Traveller oraz modele dostawcze. Aby zrozumieć dlaczego Peugeot korzysta akurat „8-ki” musimy cofnąć się w czasie.
W 1929 roku zadebiutował Peugeot 201, który zainaugurował system nazewnictwa składający się z trzech cyfr z zerem po środku. Rozwój gamy modelowej skłonił producenta do wprowadzenia także drugiego zera, ale po kolei. Jak nazywały się pojazdy marki wcześniej? Na początku XX wieku producenci nie przywiązywali aż tak wielkiej wagi do symboli. Poprzednikiem 201 był Peugeot Typ 190, ale mało kto wiedział, że samochód jest oznaczony w ten sposób. Dla klientów istniał jako „La 5CV Peugeot”.
Peugeot 201 w Warszawie: Rajd Monte Carlo 1933 i śmigła przed reflektorami
Peugeot kontra Porsche
Nazwa 201 była swego rodzaju kodem, w którym pierwsza cyfra wskazywała klasę modelu, natomiast ostatnia generację. Od tamtej pory wszystkie samochody, które producent wprowadzał na rynek trzymały się tego schematu. Po 201 pojawił się 301 i 401 a Peugeot skutecznie chronił prawa do symboli, o czym przekonało się Porsche. Niemiecki producent próbował wprowadzić na rynek model 901, ale po sprzeciwie francuskiej marki, zero zastąpiono jedynką zmieniając nazwę na 911.
Następcą Peugeot 201 był 202 a następnie pojawiły się kolejne pokolenia: 203, 204, 205, 206, 207 aż w końcu dochodzimy do modelu 208, który w 2019 roku zastąpiono modelem… 208 II generacji. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku 308 i 508. Dlaczego marka nie zmieniła ostatniej cyfry na 9?
Szczęśliwa ósemka
System nieuchronnie zbliżał się do liczby 310, która nie miałaby już historycznego zera po środku. Ponadto Peugeot doszedł do wniosku, że nie może dać następcy 308 nazwy 309 ponieważ taki model istniał już w latach 80. Ostatecznie zdecydowano się na pozostawienie ósemki na stałe. Od tamtej pory wszystkie nazwy składające się z cyfr pozostają nienaruszone, zmieniają się jedynie generacje. Wraz z rozwojem gamy, do oferty dołączyła również czterocyfrowa nomenklatura oznaczająca samochody w segmencie minivan a następnie SUV-y i crossovery.
Nowy Peugeot 308 SW w najtańszej i najdroższej wersji. Konfigurator już dostępny
Ósemka w Chinach kojarzy się z bogactwem i szczęściem a jej kształt to symbol równowagi. Dla Chińczyków korzystne cyfry mają duże znaczenie, zwłaszcza w numerach telefonów i adresach, dla Peugeota może być to bardzo dobry sposób na przyciągnięcie chińskich klientów do salonów.
Najnowsze komentarze