W oparciu o strategię obejmującą cztery kierunki działania: zapobieganie, korygowanie, ochronę i edukację, Renault nieustannie wprowadza innowacyjne rozwiązania oferując swoim klientom produkty sprawdzające się w rzeczywistych sytuacjach na drodze.
W swoich działaniach Renault opiera się na analizie wypadków oraz dążeniu do zapewnienia rzeczywistego bezpieczeństwa. Oznacza to, że priorytetowe znaczenie przywiązuje się do technologii o najwyższej efektywności w kwestii zapobiegania wszelkiemu ryzyku wypadku, korygowania w przypadku wystąpienia niespodziewanej sytuacji na drodze i ochrony pasażerów w razie zderzenia.
W kwestii ochrony pasażerów, przez szereg lat firma Renault zdobyła pozycję lidera w bezpieczeństwie w ruchu drogowym. Świadczą o tym wyniki uzyskane w crash-testach realizowanych przez niezależną organizację Euro NCAP.
Nowe Renault Megane – 5 gwiazdek (2008), najbezpieczniejszy samochód we wszystkich kategoriach*
Koleos – 5 gwiazdek (2008)
Nowa Laguna – 5 gwiazdek (2007)
Clio III – 5 gwiazdek (2005)
Megane II Coupe Cabriolet – 5 gwiazdek (2004), pierwszy model, który uzyskał 5 gwiazdek w swojej kategorii
Modus – 5 gwiazdek (2004), pierwszy model, który uzyskał 5 gwiazdek w swojej kategorii
Scenic II – 5 gwiazdek (2003), pierwszy model, który uzyskał 5 gwiazdek w segmencie kompaktowych minivanów
Espace IV – 5 gwiazdek (2003)
Megane II – 5 gwiazdek (2002), pierwszy model, który uzyskał 5 gwiazdek w segmencie M1
Vel Satis – 5 gwiazdek (2002 i 2005)
Laguna II – 5 gwiazdek (2001 i 2003), pierwszy samochód w historii, który uzyskał ten poziom bezpieczeństwa
*ocena bezpieczeństwa dorosłych
Renault jest jedynym producentem, który 11 razy uzyskał maksymalną ocenę
Działania Renault wychodzą znacznie poza wymogi czysto prawne, czy też wynikające z oczekiwań klientów. Od 2002 roku, gama pojazdów Renault jest wyposażona w System Renault Protection trzeciej generacji, który zapewnia najlepszą możliwą ochronę przed zjawiskiem tzw. nurkowania, to znaczy ześlizgiwania się miednicy pasażera pod pasem bezpieczeństwa, co często jest przyczyną śmiertelnych lub bardzo poważnych urazów jamy brzusznej. Z tego samego względu – ponieważ uderzenia boczne powodują 1/3 śmiertelnych obrażeń, szczególnie w miastach, firma Renault zdecydowała się wyposażyć swoje samochody w podwójny czujnik uderzenia bocznego zlokalizowany na poziomie bocznego słupka. W przypadku uderzenia bocznego czujniki te pozwalają dwukrotnie skrócić czas reakcji nowych dwukomorowych poduszek bocznych chroniących klatkę piersiową i miednicę (z 10 do 5 milisekund). Nacisk wywierany na miednicę przez te innowacyjne poduszki jest do trzech razy większy na miednicę – bardziej narażoną i jednocześnie bardziej odporną – niż na klatkę piersiową. Początkowo wprowadzone w najlepiej wyposażonych modelach Nowej Laguny, aktualnie są dostępne w całej gamie Renault Megane.
W ośrodku testowym w Lardy, utworzonym w 1951 roku w regionie paryskim, ekipy specjalistów Renault przeprowadzają około 400 crash-testów rocznie, w tym regularne symulacje kolizji pomiędzy dwoma modelami o różnych rozmiarach i różnych masach. Prace te pozwalają konstruować pojazdy, których zdolność do pochłaniania energii zderzenia zapewnia, w przypadku kolizji, najlepszą możliwą ochronę pasażerów obydwu pojazdów. W grudniu ubiegłego roku Nowa Laguna i Nowe Renault Megane (różnica masy w teście wyniosła 300 kg) wzięły udział w teście, w którym samochody zostały rozpędzone do prędkości 60 km/h. Poza bardzo wysokim poziomem indywidualnego bezpieczeństwa pasażerów należy podkreślić doskonałe zachowanie obu pojazdów. Setka czujników rozmieszczona na manekinach odgrywających rolę dorosłych i nieletnich pasażerów wskazała, że odnieśli oni jedynie lekkie obrażenia.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze