Zużyte baterie z samochodów elektrycznych Renault zyskują drugie życie. Platforma energetyczna Argonaut Power Ingenious, nawiązała współpracę z Northumbrian Water, aby wykorzystywać akumulatory na dużą skalę w wielu zakładach energetycznych w północno-wschodniej Anglii. Magazynowanie może pomóc w zarządzaniu obciążeniami energetycznymi i zmniejszeniu wydatków na energię. Baterie, pochodzące m.in. z samochodów Renault, mogą być ładowane w nocy przy niskiej taryfie, by następnie zasilać firmę podczas gdy cena prądu jest wysoka. Baterie mogą również pomóc w zrównoważeniu podaży i popytu, a także częstotliwości sieci w całej Wielkiej Brytanii.
Akumulatory są „wtórnymi” jednostkami litowo-jonowymi odzyskiwanymi z pojazdów elektrycznych Renault, a inżynierowie odpowiednio je przygotowują do pracy w magazynach energii. Jest to przykład współdziałania trzech podmiotów, funkcjonujących w ścisłym związku w gospodarce o obiegu zamkniętym, pomagających w walce z odpadami i zwiększających trwałość zasobów na Ziemi.
Magazynowanie energii w akumulatorach na dużą skalę jest w ocenie ekspertów jednym z najbardziej obiecujących kierunków rozwoju branży energetycznej. Zużyte akumulatory z samochodów elektrycznych nadają się do tego celu doskonale, bo nadal mają dużą pojemność i mogą przez wiele lat sprawnie funkcjonować w magazynach. Można je także poddawać procesom odnawiania.
Projekty magazynów energii są realizowane także w Polsce, chociaż nikt chyba jeszcze na masową skalę nie wykorzystuje akumulatorów z samochodów elektrycznych. Potężny magazyn energii posiada np. koncern Energa. Przydaje się on także przy farmach wiatrowych oraz instalacjach fotowoltanicznych.
Najnowsze komentarze