Wraz z prezentacją koncepcyjnego DS Wild Rubis na Salonie Samochodowym w Szanghaju Citroën opublikował nieco więcej danych o tym samochodzie. Najważniejsze informacje dotyczą oczywiście napędu, hybrydowego rzecz jasna, opartego o znaną benzynową jednostkę 1.6 THP. To interesujący, wydajny silnik opracowany wspólnie przez PSA Peugeot Citroën i BMW. W Wild Rubis zainstalowano jej 225-konną odmianę, którą wspomaga 70-konny silnik elektryczny dając łącznie 295 KM mocy!
Motor elektryczny został oczywiście umieszczony na tylnej osi, a energię czerpie z akumulatorów litowo-jonowych, które można ładować także poprzez gniazdko elektryczne.
Dzięki nowoczesnym technologiom auto jest w stanie pokonać 50 km jedynie z wykorzystaniem energii elektrycznej, co jest bardzo dobrym wynikiem, jak na samochód hybrydowy. W efekcie średnia emisja dwutlenku węgla wynosi jedynie 43 g/km.
Dzięki takiej konstrukcji hybrydy (niezależność silników, podobnie, jak w produkowanych seryjnie samochodach HYbrid4, choćby Citroënie DS5 HYbrid4), Wild Rubis może automatycznie dobierać ustawienia napędu, w tym także załączać napęd na wszystkie koła, aby skuteczniej przyspieszać, bądź zapewnić maksymalną możliwą przyczepność do podłoża. Oczywiście kierowca może wymusić napęd 4WD, kiedy napęd na jedną oś okazuje się niewystarczający.
Citroen
KG
Najnowsze komentarze